العالم گزارش می دهد؛

گذشته‌ زرد و هوس آلود ترامپ، تهدیدی برای جنجالی‌ترین رئیس‌جمهور آمریکا

گذشته‌ زرد و هوس آلود ترامپ، تهدیدی برای جنجالی‌ترین رئیس‌جمهور آمریکا
سه شنبه 4 ارديبهشت 1397 - 07:54

ترامپ علاوه بر 3 ازدواج پرحاشیه خود در دهه‌های گذشته با زنان زیادی روابط نامشروع داشته است.

العالم _ آمریکا

هفت اکتبر سال 2016 بود که یک افشاگری، یک ماه مانده تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بسیاری از تحلیلگران را در شوک فرو برد. آن‌ها گمان می‌کردند انتشار یک مطلب در روزنامه واشینگتن پست که در آن با استناد به یک فیلم دونالد ترامپ از عباراتی توهین‌آمیز و زننده درباره‌ی زنان استفاده کرده بود، به منزله‌ی پایان نافرجام زندگی سیاسی نامزد جمهوری‌خواهان خواهد بود. اما ترامپ سرانجام توانست با تمامی آن حواشی بر هیلاری کلینتون پیروز شود و کلید کاخ سفید را از آن خود کند.

ولی حالا که کمتر از یک و نیم سال از آغاز ریاست جمهوری ترامپ می‌گذرد، روابط هوس‌آلود او با زنان مباحث مرتبط با روابط آمریکا و روسیه، خروج احتمالی واشینگتن از توافق هسته‌ای ایران، خروج آمریکا از توافق آب و هوایی پاریس، ملاقات قریب‌الوقوع رئیس‌جمهور آمریکا و رهبر کره‌شمالی و... را تحت‌الشعاع خود قرار داده است. "مایکل ولف،" نویسنده کتاب "آتش و خشم: از درونِ کاخ سفیدِ ترامپ"

نخستین فردی بود که در روزهای آغازین سال 2018  بار دیگر با تمرکز بر روابط غیراخلاقی ترامپ، رئیس‌جمهور تازه‌کار آمریکا را در مظان اتهام قرار داد. وی در کتاب خود ترامپ را به بی‌پروایی در تلاش برای برقراری روابط نامشروع با زنان متهم می‌کند.

ترامپ علاوه بر 3 ازدواج پرحاشیه خود با ایوانا، مارلا میپلز و ملانیا، در دهه‌های گذشته با زنان زیادی روابط نامشروع و خارج از ازدواج داشته است. مایکل ولف در کتاب خود حتی ترامپ را به داشتن روابط نامشروع و خیانت به ملانیا متهم کرده است. کارا یانگ، کیلی بکس و روان بروِر لِین مشهورترین زنانی هستند که داشتن رابطه‌ی منتهی‌نشده به ازدواج با رئیس‌جمهور کنونی آمریکا را تأیید می‌کنند و ترامپ نیز از قبل رابطه‌ی خاتمه‌یافته با آن‌ها خطری احساس نمی‌کند. اما این روابط پردامنه در جایی به تهدید بدل می‌شود که صحبت از وادار شدن حدود 20 زن به برقراری روابط نامشروع با رئیس‌جمهور آمریکا به میان می‌آید.

وبسایت "نیویورک مگزین" در مطلبی کوشیده است به معرفی اجمالی نوزده زنی بپردازد که در سال‌های اخیر ترامپ را به اذیت و آزار جنسی و یا بر زبان راندن عباراتی موهن درباره زنان متهم کرده‌اند.

اما شاید شکایت 3 فاحشه از ترامپ به دادگاه، مهم‌ترین کابوس این روزهای رئیس‌جمهور آمریکا باشد؛ تا جایی که وبسایت روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز اقدام حقوقی آن‌ها را تهدیدی برای ریاست جمهوری ترامپ معرفی کرده‌است. این سه فاحشه کارِن مکدوگال، سامِر زِرووس و استفانی کلیفورد (ملقب به دنیلِ توفانی) هستند. "مایکل کوهن،" وکیل شخصی ترامپ چند روز پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 2016، به "دنیل" 130 هزار دلار پرداخت کرد تا این بازیگرِ فیلم‌های مبتذل درباره روابطش با نامزد جمهوری‌خواهان سخن نگوید. اما دنیل و وکیلش می‌کوشند با بی‌اعتبار کردن آن تفاهم‌نامه، ابعاد جدیدی از روابط نامشروع ترامپ را افشا کنند. افسران اف‌بی‌آی با حمله به دفتر کوهن، مدارک مرتبط با این پرونده را نیز ضبط کرده‌اند؛ اقدامی که ترامپ را به شدت عصبانی کرد.

با در نظر گرفتن حواشی هفته‌های اخیر، شاید نکاتی که "جیمز کومی" رئیس اسبق و اخراجیِ اف‌بی‌آی در کتاب جدید خود با عنوان "وفاداری برتر: حقیقت، دروغ‌ها و رهبری" درباره ترامپ مطرح کرده است، بر ادعا‌های مطرح‌شده علیه رئیس‌جمهور آمریکا مهر تأیید زند. وی در یک مصاحبه تلویزیونی و چند روز پیش از انتشار کتابش عنوان کرد: «فردی که زنان را همانند تکه‌های گوشت می‌داند، صلاحیت اخلاقی ریاست جمهوری آمریکا را ندارد.»

کومی همچنین در بخشی از کتاب خود به اتهامات مطرح‌شده علیه ترامپ در خصوص روابطش با فاحشه‌ها در مسکو در سال 2013 و تهیه فیلم از این روابط نامشروع به وسیله روس‌ها می‌پردازد. به گفته کومی، ترامپ «به شدت این اتهامات را تکذیب کرد و به شکلی طعنه‌آمیز – به باور من – پرسید آیا من فکر می‌کردم او شبیه مردی است که به خدمات فاحشه‌ها نیاز دارد یا خیر.» البته پرونده‌ای که در آن اتهامات روابط غیراخلاقی ترامپ با فاحشه‌ها در مسکو مطرح شده است، پا را از این هم فراتر می‌گذارد و رئیس‌جمهور آمریکا را به توطئه با روس‌ها برای پیروزی در انتخابات متهم می‌کند. اما به گفته رئیس اسبق اف‌بی‌آی، برای ترامپ تنها نکته مهم و نگران‌کننده در این پرونده – که با عنوان "اِستیل" شناخته می‌شود، اتهامات روابط غیراخلاقی او با فاحشه‌ها در مسکو و اصرار مکرر وی برای بی‌گناه نشان دادن خود است.

حال باید دید با توجه به درهم تنیدگی مباحث مرتبط با سیاست خارجی در دولت ترامپ و افشای ابعاد جدیدی از روابط غیراخلاقی رئیس‌جمهور آمریکا، گذشت زمان چه سرنوشتی را برای سکان‌دار کشتی کاخ سفید رقم خواهد زد.

پربیننده ترین خبرها