نویسنده و تحلیلگر سیاسی عراقی هشدار داد:

تاكيد بر ضرورت اصلاح راهبرد امنيتي عراق

تاكيد بر ضرورت اصلاح راهبرد امنيتي عراق
سه شنبه 3 مرداد 1391 - 13:06

نويسنده و تحليلگر سياسي عراقي انفجارها و حملات تروريستي در اين کشور را نشانه آشكار نفوذ تروريست ها به دستگاه هاي امنيتي دانست و بر ضرورت بازنگري در راهبرد دولت براي حفظ امنيت در شهرها تاكيد كرد.

"منهل المرشدي" روز سه شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم با اشاره به اینکه سوال هایی درباره ارتباط انفجارهای روز دوشنبه عراق با موضع این کشور نسبت به سوریه و یا اختلافات داخلی سیاسی در کشور مطرح است، گفت: القاعده رسما حضور در خاك سوريه را اعلام كرده و ارتباط اين گروه با طرح های منطقه اي بیکانگان آشكار است.

نويسنده و تحليلگر سياسي عراقي، افزود: واكنش به این انفجارها تاكنون در سطح پارلمان و تشكيل كميته امنيتي بوده است و جای تعجب دارد که برخي اعضاي اين كميته خود متهم به دست داشتن در تروريسم و ارتباط با القاعده و حزب منحل شده بعث هستند.

المرشدي در خصوص اصلاح راهبرد امنيتي عراق، تصریح کرد: اين موضوع نيازمند تصميم گیری قوي و وارد نشدن به سهم بندي هاي سياسي است؛ برخي اصرار دارند كه طرح عفو همگاني شامل آزادی جنايتكاران، تروريست ها، عوامل القاعده و بعثي ها باشد، در این صورت نمی توان راهبردي به پرونده امنيتي داشت.

وي تاکید کرد: كساني كه بر طبل اتهام به استبداد و دیکتاتوری دولت و نخست وزير مي كوبند در حقيقت تلاش دارند تا عراق در گرداب خشونت و هرج و مرجی كه ممكن است باعث جنگ داخلی شود، باقی بماند.

12:00.24

 



پربیننده ترین خبرها