آلمان: تصمیم ترامپ درباره برجام برای آمریکاست نه اروپا/ اراده برلین توسعه همکاری با تهران است

آلمان: تصمیم ترامپ درباره برجام برای آمریکاست نه اروپا/ اراده برلین توسعه همکاری با تهران است
سه شنبه 4 ارديبهشت 1397 - 16:23

سفیر آلمان در تهران با تاکید بر اینکه تصمیم 12 می ترامپ درباره برجام برای واشنگتن خواهد بود نه اروپا، تاکید کرد که اراده سیاسی آلمان بر توسعه همکاری‌های دوجانبه با ایران است؛ حتی اگر تصمیم واشنگتن بر وفق مراد نباشد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

بنابر گزارش وزارت نیرو (پاون)، «میکائیل کلور برشتولد» امروز (سه شنبه) در دیدار با وزیر نیروی کشورمان به علاقه آلمان برای تداوم همکاری‌های دو کشور اشاره و خاطرنشان کرده، زمینه‌های مثبتی برای همکاری بیشتر با ایران وجود دارد که امید است با استفاده بهینه‌تر از ظرفیت‌های موجود شاهد گسترش همکاری‌های دو جانبه باشیم.
وی به تصمیم روز 12 می (22 اردیبهشت) رئیس‌جمهوری آمریکا برای توافقنامه برجام اشاره و تصریح کرده، طبق برنامه‌ریزی انجام شده قرار است «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه در روزهای آینده درباره برجام دیداری با ترامپ داشته باشند که این امر از تحرک بالای اروپا برای حفظ و تداوم برجام حکایت دارد.
کلور برشتولد تاکید کرده، ایران و آلمان باید جدا از هر تصمیم رئیس جمهوری آمریکا، به همکاری‌ خود با ایران ادامه دهند.
وی یادآور شده، ایران دارای تاریخی 6 هزار ساله است و 12 می و تصمیم ترامپ ایران را زیر سئوال نمی برد.
سفیر آلمان در تهران گفته، در راستای سخنان وزیر امور خارجه ایران مبنی بر همکاری‌های منطقه‌ای، می‌توانیم موضوع همکاری سه جانبه ایران، آلمان و افغانستان در زمینه مسائل آبی را در دستور کار قرار دهیم.
کلور برشتولد تاکید کرده، باید به سمت همکاری‌هایی برویم که آن سوی موضوع های مناقشه برانگیز است و مسئله آب از دسته مواردی که می‌تواند به عنوان یک فاکتور صلح در دستور کار همکاری‌های منطقه‌ای قرار گیرد.
سفیر آلمان در ایران، سرمایه گذاری برای ساخت نیروگاه‌های خورشیدی کرمان و همدان را بیانگر حسن اعتماد طرف آلمانی دانست و ابراز امیدواری کرد در آینده شاهد افزایش بیشتر همکاری‌های دو کشور باشیم.

پربیننده ترین خبرها