معاون سازمان گسترش:

6 خودروی جدید با مشارکت رنو به بازار می آید

6 خودروی جدید با مشارکت رنو به بازار می آید
سه شنبه 4 ارديبهشت 1397 - 17:35

معاون توسعه صنایع حمل و نقل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با اشاره به مشارکت خودرویی این سازمان و رنو فرانسه، از عرضه 6 خودروی جدید در چهار سال آینده به بازار ایران خبر داده و گفته که همه آنها قادر به پاس کردن استانداردهای سازمان ملی استاندارد هستند.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

"بهزاد اعتمادی" با اشاره به قراردادهای خودرویی پسابرجامی به ایرنا گفته، تنها قرارداد خودرویی که ایدرو درگیر آن است، با شرکت رنو فرانسه بوده که قرار است در 2 مرحله به انجام برسد. فاز نخست این قرارداد به ظرفیت تولید 30 دستگاه خودرو در ساعت پس از ثبت شرکت کلید می خورد که امید می رود تا یک ماه آینده اجرایی شود؛ در این مرحله 2 خودروی جدید و به روز تولید خواهد شد.
وی خاطرنشان کرده، فاز دوم این قرارداد نیز به ظرفیت 30 دستگاه در ساعت با چهار مدل جدید خودرویی عملیاتی خواهد شد و در مجموع به ظرفیت سالیانه 300 هزار دستگاه تولید خواهد رسید.
اعتمادی تصریح کرده، عرضه خودروهای به روز که برخی از آنها تا 2 سال آینده وارد بازار اروپا می شوند، ارائه مطلوب خدمات پس از فروش و شروع داخلی سازی از 30 درصد که طی یک برنامه چهار ساله تا 60 درصد افزایش می یابد، از جمله ویژگی های این قرارداد است.
معاون ایدرو همچنین اتصال شبکه صنعت قطعه سازی کشور به رنو را از دیگر ویژگی های این قرارداد برشمرده و گفته در صورت برخورداری قطعات تولیدی از استانداردهای مورد نیاز می تواند به سایر سایت های رنو در دیگر نقاط جهان نیز صادر شود.

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در زمان ریاست مهندس رضا ویسه نیز درخصوص عقد قرارداد پرحاشیه جوینت ونچر رنو برای تولید خودروی "90 X " ( ال 90 فعلی) نیز همین مزایا را برای آن تبلیغ می کرد. مزایایی چون کاهش قیمت، صادرات حداقل 20 درصد خودروهای تولید داخل در شبکه فروش رنو، اتصال قطعه سازان به شبکه جهانی رنو، انتقال تکنولوژی، داخلی سازی، تبدیل ایران به سایت منطقه ای تولید خودروی رنو و ... که با اجرایی شدن این قرارداد پس از کش وقوس های فراوان بسیاری از وعده های جذاب رنو به بهانه های مختلف هیچگاه محقق نشد.

داخلی سازی قطعات گیربکس و شاسی  

معاون توسعه صنایع حمل و نقل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران همچنین به داخلی سازی ساخت گیربکس و شاسی در این قرارداد اشاره و  خاطرنشان کرده، اجرایی شدن کامل این قرارداد گام بلندی برای انتقال فناوری های نوین به داخل، رقابت پذیری قیمتی خودروها و خدمات پس از فروش است.
اعتمادی گفته، هفته گذشته 23 نفر از کارشناسان و مهندسان رنو طی سه روز از سایت «بُن رو» ساوه بازدید کردند و برنامه بازدیدی در هفته جاری نیز پیش بینی شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها