لیبر من: سامانه های اس 300 را در سوریه نابود می کنیم/ هشدار روسیه در خصوص عواقب فاجعه بار اقدام اسراییل

لیبر من: سامانه های اس 300 را در سوریه نابود می کنیم/ هشدار روسیه در خصوص عواقب فاجعه بار اقدام  اسراییل
سه شنبه 4 ارديبهشت 1397 - 23:25

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شده، در صورتی که از سامانه‌های روسی اس ‌۳۰۰ علیه جنگنده‌های متجاوز این رژیم در سوریه استفاده شود، آن را نابود خواهد کرد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت گفته، در صورتی که سوری‌ها از سامانه‌های دفاع هوایی اس ‌۳۰۰ ساخت روسیه علیه جنگنده‌های ما استفاده کنند، اسرائیل به شدت پاسخ خواهد داد.

تهدیدهای وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در حالی است که مقامات دولت روسیه به این رژیم در خصوص عواقب فاجعه بار تلاش برای حمله به سامانه موشکی اس-300 سوریه هشدار داده ند.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گزارش داده، مسکو قصد دارد این سامانه را به ارتش سوریه تحویل دهد. این خبرگزاری روسی اعلام کرده که مسئله ارسال سامانه موشکی اس-300 "فاواریت" به سوریه تقریبا حل شده است و این سیستم دفاع هوایی در مدت زمان کوتاهی به سوریه تحویل و راه اندازی می شود.

وزیر  جنگ رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرده،‌ آنچه برای ما اهمیت دارد، آنست که سامانه‌های دفاعی که روس‌ها در اختیار سوریه قرار داده‌اند، علیه ما به کار نروند، در چنین صورتی ما نیز علیه این سامانه‌ها اقدام خواهیم کرد.

لیبرمن با اشاره به گزارش‌های مطبوعاتی مبنی بر درخواست تل‌آویو از مسکو برای عدم تحویل سامانه‌های اس‌ ۳۰۰ به سوریه مدعی شده، این گزارش‌ها بی‌اساس هستند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه ایران مشکل اسرائیل است نه روسیه گفته، سامانه‌های دفاع هوایی روسیه پیش از این نیز در سوریه وجود داشتند اما علیه نیروهای اسرائیلی به کار نرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرده، در طول چند سال گذشته کانال‌های ارتباطی به شکل دائم برای ممانعت از بروز اتفاقاتی میان روسیه و اسرائیل در سوریه برقرار بوده‌اند هرچند که در برخی مواقع رایزنی‌ها از این طریق دشوار می‌شدند.

لیبرمن ادعا کرده، تنها طرفی که علیه ما اقدام می‌کند، سوری‌ها هستند، زمانی که سامانه‌های دفاعی سوریه علیه ما اقدام کنند، آن را نابود می‌کنیم.

روسیه علام  کرده،تحویل سامانه موشکی اس 300  به سوریه در نتیجه تصمیم روسیه برای حمایت از دمشق پس از حملات موشکی آمریکا، انگلیس و فرانسه به این کشور است. روسیه تحویل اس 300 به سوریه را پاسخی به ائتلاف آمریکا می داند که به هشدار مسکو در خصوص حمله به سوریه اعتنایی نکرد.

پربیننده ترین خبرها