لیورپول در آستانه صعود به فینال

لیورپول در آستانه صعود به فینال
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1397 - 02:51

تیم فوتبال لیورپول انگلیس با برتری خانگی 5 بر 2 مقابل آ.اس رم ایتالیا، در آستانه صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا قرار گرفت.

العالم-اروپا

سه شنبه شب در آغاز دور رفت از مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، لیورپول در ورزشگاه «آنفیلد» از آ.اس رم پذیرایی کرد و با درخشش «محمد صلاح» ستاره مصری خود به برتری پر گل 5 بر 2 رسید. صلاح در این دیدار 2 گل به ثمر رساند و 2 پاس گل داد.

آ.اس رم که با روشی تدافعی پا به میدان گذاشته بود، این دیدار را بهتر آغاز کرد و در دقایق نخست، تسلط بیشتری بر توپ و میدان داشت.

در دقیقه 15 «آلکس چمبرلین» هافبک دونده و تاثیر گذار لیورپول به دلیل مصدومیت زانو تعویض شد و جای خود را به «فاینالدوم» هلندی داد.

دو دقیقه پس از آن شوت سنگین «آلکساندر کولاروف» بازیکن باتجربه آ.اس رم به دیرک دروازه میزبان برخورد کرد.

در ادامه نیمه نخست، سرخ پوشان لیورپول با بهره بری از سرعت بالای مثلث خط حمله خود، هجوم های متعددی را روی دروازه میهمان طراحی کردند که «سادیو مانه» دو فرصت طلایی گلزنی را به راحتی از دست داد.

در دقیقه 35 «محمد صلاح» مهاجم مصری لیورپول که فصل درخشانی را سپری می کند با ضربه ای مهار نشدنی گل نخست این دیدار را به ثمر رساند. صلاح که فصل گذشته در رم حضور داشت، پس از این گل به شادی نپرداخت.

در دقیقه 45 بازهم «محمد صلاح» پس از همکاری با «فیرمینیو» و در مصافی تک به تک با «آلیسون بکر» دروازه بان آ.اس رم با ضربه ای فنی گل دوم خود و لیورپول را به ثمر رساند.

در نیمه دوم نیز برتری شاگردان «یورگن کلوپ» بر روند بازی ادامه یافت و در دقیقه 55 «محمد صلاح» با فرار از جناح راست، توپ را به «سادیو مانه» رساند تا این مهاجم به راحتی گل سوم لیورپول را به ثمر برساند.

«محمد صلاح» که یکی از بهترین شب های فوتبالی خود را سپری می کرد در دقیقه 61 به راحتی مدافع رم را از پیش روی برداشت و توپ را در دهانه دروازه به «فیرمینیو» برزیلی رساند تا این مهاجم، زننده گل چهارم بندرنشینان باشد.

در دقیقه 68 کرنر ارسالی «جیمز میلنر» را «فیرمینیو» با ضربه سر به گل پنجم لیورپول تبدیل کرد تا نماینده ایتالیا گلباران شود.

در ادامه «دی فرانچسکو» سرمربی رم که همه چیز را از دست رفته می دید با دو تعویض تهاجمی، روش بازی تیمش را تغییر داد.

در دقیقه 80 «ادین ژکو» مهاجم آ.اس رم یکی از گل های خورده تیمش را جبران کرد.

در دقیقه 85، توپ در محوطه جریمه لیورپول به دست «جیمز میلنر» برخورد کرد تا داور آلمانی نقطه پنالتی را به سود میهمان نشان دهد.

«دیه گو پروتی» آرژانتینی این ضربه پالتی را به گل دوم آ.اس رم تبدیل کرد تا امید به اردوی این تیم بازگردد.

در نهایت این دیدار با برتری 5 بر 2 لیورپول به اتمام رسید، اما رم با 2 گلی که در دقایق پایانی به ثمر رساند، امیدهای اندک خود را زنده نگه داشت.

آ.اس رم در مرحله یک چهارم نهایی نیز در بازی رفت مقابل بارسلونا با حساب 4 بر یک شکست خورد، اما دیدار برگشت را سه بر صفر برد و به نیمه نهایی رسید و شاید دوباره معجزه ای برای گلادیاتورها در راه باشد.

چهارشنبه شب در دیگر دیدار دور رفت از مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، بایرن مونیخ آلمان از رئال مادرید اسپانیا و مدافع عنوان قهرمانی پذیرایی می کند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها