پوتین: برخی کشورها در راستای منافع تروریست‌ها کار می‌کنند

پوتین: برخی کشورها در راستای منافع تروریست‌ها کار می‌کنند
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1397 - 13:56

رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به تهاجم اخیر آمریکا و متحدانش به سوریه تأکید کرد، برخی کشورها با توسل به زور در راستای تأمین منافع تروریست‌ها اقدام می‌کنند.

العالم - آسیا

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه (امروز) تصریح کرد کرد شماری از کشورها با اعمال زور، در راستای منافع تروریست‌ها کار می‌کنند و شورای امنیت سازمان ملل را نادیده می‌گیرند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، رئیس‌جمهور روسیه در پیامی به نشست افتتاحیه اجلاس بین‌المللی نمایندگان عالیرتبه امنیتی در سوچی گفت: «برخی از اعضای جامعه بین‌المللی به شدت سعی دارند با نادیده گرفتن اصول و هنجارهای به رسمیت شناخته شده قوانین بین‌المللی و توسل به قدرت نظامی، شورای امنیت را دور بزنند».

وی افزود: «این کشورها از انجام گفت‌وگو به عنوان ابزار اصلی حل مناقشات بین‌المللی سر باز می زنند».

رئیس‌جمهور روسیه ادامه داد: «این مسئله در عوض بی‌ثباتی سیاسی و اجتماعی ایجاد کرده و منافع تروریست‌ها، افراط گرایان و جنایتکاران فراملیتی را تأمین می‌کند و در نهایت به افزایش درگیری‌ها و بحران‌های محلی می‌انجامد».

وی همچنین تأکید کرد: «در نتیجه این تحولات، وظیفه تضمین امنیت منطقه‌ای و جهانی بسیار مهم و حیاتی می‌شود...روسیه نیز آماده نزدیک‌ترین همکاری‌ها با شرکای خارجی در این مسیر است هم در چهارچوب چندجانبه و هم دوجانبه».

پیام پوتین برای این اجلاس در ابتدای نشست توسط «نیکلای پاتروشوف» رئیس شورای امنیت ملی روسیه قرائت شد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها