هنیه: «راهپیمایی بازگشت» تا تحقق اهداف ادامه پیدا خواهد کرد/ فلسطین، شادی «یوم النکبه» و «انتقال سفارت آمریکا» را به کام اسرائیل تلخ خواهد کرد

هنیه: «راهپیمایی بازگشت» تا تحقق اهداف ادامه پیدا خواهد کرد/ فلسطین، شادی «یوم النکبه» و «انتقال سفارت آمریکا» را به کام اسرائیل تلخ خواهد کرد
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1397 - 16:13

رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد، قرار بود راهپیمایی بازگشت تا 15 ماه می برگزار شود اما این راهپیمایی‌ها بعد از تاریخ مذکور و تا تحقق اهداف ادامه پیدا خواهد کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد «راهپیمایی بازگشت» تا پس از 15 می (برابر با سالروز یوم‌النکبه "فاجعه اشغال فلسطین") و تحقق اهدافش ادامه پیدا خواهد کرد و کرانه باختری، اراضی اشغالی 1948 و اردوگاه‌های فلسطینی در داخل و خارج نیز به آن ملحق خواهند شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، هنیه در دیداری با مبلغان در آستانه ماه رمضان، این راهپیمایی را «أم السمیرات» (مادر راهپیمایی‌ها) نامید و در ادامه گفت: قرار بود این راهپیمایی تا 15 ماه مه می باشد اما تا تحقق اهداف ملی و راهبردی‌اش ادامه پیدا می‌کند. فلسطین با راهپیمایی بازگشت وارد ماه رمضان امسال می‌شود آنهم با ملتی که در مقابل اشغالگر به پا خواسته است.

وی تأکید کرد مرزهای غزه شاهد مشارکت دهها هزار زن و مرد و کودک در تظاهرات خواهد بود ، این تظاهرات، سازنده تحولات بزرگ خواهد بود و جلوی معاملاتی که قدس و قضیه آوارگان را هدف قرار داد، خواهد گرفت.

هنیه ادامه داد: راهپیمایی بازگشت طی 4 هفته گذشته اهداف بسیاری را محقق کرده: مسأله فلسطین و محاصره غزه دوباره در مقدمه تحولات قرار گرفته و مسأله بازگشت را دوباره یادآوری کرده است. این راهپیمایی معاملات مشکوک را کنار خواهد زد و پیام هشداری از سوی ملت فلسطین به تمام کسانی است که وارد قراردادهای فروش فلسطین یا به رسمیت شناختن رژیم اشغالگر می‌شوند.

رهبر حماس گفت: ما با دو چالش وارد ماه رمضان می‌شویم: یوم‌النکبه و تصمیم دولت آمریکا برای انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی. گمان من به ملت فلسطین این است که این دو مناسبت را برای آنها (آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها) تلخ خواهند کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در پانزدهم آذرماه سال گذشته (1396) قدس را پایتخت فلسطین اشغالی معرفی کرد و قرار است در ماه می سفارت این کشور به قدس منتقل شود.

راهپیمایی بازگشت که بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی تاکید دارد در 4 جمعه گذشته به صورت متوالی برگزار شده ، تا کنون نزدیک به 40 نفر در آن به شهادت رسیده‌اند و بیش از 4 هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها