روسیه از قطعات موشک‌های رهگیری شده آمریکا توسط پدافند سوریه رونمایی کرد+تصاویر

روسیه از قطعات موشک‌های رهگیری شده آمریکا توسط پدافند سوریه رونمایی کرد+تصاویر
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1397 - 17:20

وزارت دفاع روسیه تصاویر قطعات موشک‌های آمریکایی که توسط پدافند هوایی ارتش سوریه رهگیری و منهدم شده بودند رونمایی کرد.

العالم - اروپا

«سرگئی رادسکوی» رئیس اداره عملیات اصلی ستادکل نیروهای مسلح روسیه امروز چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه تصاویر مربوط به تکه‌های موشک‌های کروزی که آمریکا، انگلیس و فرانسه در تهاجم اخیر به سوریه استفاده کرده بودند را منتشر کرد و پس از آن نیز از خود این قطعات رونمایی شد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «ریانووستی»، «سرگئی بزنوگیخ» کارشناس نیروی هوایی روسیه اعلام کرد، در این جلسه بخش‌هایی از خود موشک‌ها و سامانه پیشران آنها به نمایش گذاشته شد.

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع روسیه در این جلسه از شواهدی که وعده داده بود درباره رهگیری و سرنگون شدن موشک‌های شلیک شده به سمت سوریه منتشر کند، رونمایی کرد.

رئیس اداره عملیات اصلی ستاد کل نیروهای مسلح روسیه حین رونمایی از این تصاویر گفت: «اینها باقی مانده همان موشک‌های خوب، سریع و هوشمندی هستند که رئیس‌جمهور آمریکا وعده داده بود».

این مقام ارشد نظامی روس همچنین تأکید کرد که برخلاف گفته‌های رسانه‌های غربی و مقامات آمریکایی اکثر موشک‌های شلیک شده به سمت سوریه در تهاجم اخیر آمریکا، فرانسه و انگلیس رهگیری و سرنگون شده است و تنها 13 موشک به هدف برخورد کرده است.

بامداد شنبه (25 فرودین) سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه به بهانه ادعایی نابود کردن تأسیسات و توانمندی‌های شیمیایی دولت سوریه، 103 فروند موشک به چند منطقه از این کشور شلیک کردند. به گفته وزارت دفاع روسیه، پدافند هوایی سوریه موفق شد 71 فروند از این موشک‌ها را رهگیری و ساقط کند. همچنین گفته می‌شود که در این حمله هیچ شهروند یا نظامی سوری آسیب ندیده است جز سه نفر که در نتیجه انحراف یکی از موشک‌های شلیک شده بود.

پربیننده ترین خبرها