جانشین صالح الصماد سوگند یاد کرد

چهارشنبه 5 ارديبهشت 1397 - 22:47

رئیس جدید شورای عالی سیاسی یمن مقابل اعضای پارلمان این کشور سوگند یاد کرد.

العالم - یمن

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "مهدی المشاط" رئیس جدید شورای عالی سیاسی یمن و جانشین شهید "صالح الصماد"، مقابل اعضای پارلمان سوگند یاد کرد.

وی در این مراسم گفت: طرح شهید الصماد برای ساخت کشور تحت شعار "یک دست حمایت می‌کند و یک دست می‌سازد"، طرح ما برای مرحله آتی است.

رئیس جدید شورای عالی سیاسی یمن با اشاره به حمایت های آمریکا از سعودی ها به ائتلاف متجاوز ضد یمن هشدار داد.

مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد: خون شهید الصماد خون المشاط و خون تک تک ملت یمن است.

وی ضمن تاکید بر شراکت، همدلی و همسویی میان یمنی ها بیان کرد: ما در راستای پاسداشت حاکمیت، آزادی و حق ملت در برپایی کشور مستقل و آزاد و بدون فساد حرکت خواهیم کرد.

المشاط تاکید کرد: حمله به یمن نامشروع و هدف، اشغال یک کشور مستقل است.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت: جنایات وحشیانه که با حمایت و نظارت آمریکا انجام می شود گواه آشکار بر ماهیت تجاوز و اهداف آن است.

وی افزود: طرح دولت سازی در مرحله آتی همان طرح شهید الصماد است.

المشاط  تصریح کرد: دشمن جنگ تمام عیاری را گشود و باید تبعات آن را بپذیرد. ما دولت آمریکا را به خاطر حمایت همه جانبه از سعودی ها مسئول می دانیم.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن افزود: دشمن با ارتکاب جنایت ترور الصماد، شخصیتی از شخصیتهای مهم یمن را هدف قرار داده است.

او با بیان اینکه خطای محاسباتی دشمن افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: آنچه که دشمن به عنوان جنایت ترور مرتکب شده ، جنبه سیاسی دارد و به حاکمیت ملت یمن آسیب وارد می‌کند.

 
مردم یمن برای اعلام وفاداری خود به شهید "صالح الصماد"، عصر امروز چهارشنبه در میدان العروض شهر الحدیده واقع در غرب این کشور تظاهرات کردند.

جنگنده های ائتلاف سعودی ظهر روز پنجشنبه گذشته و ساعاتی پس از دعوت ساکنان الحدیده به تظاهرات از سوی صالح الصماد، خودروی حامل وی را هدف قرار داده و او را ترور کردند.

اعضای شورای عالی سیاسی یمن پس از شهادت الصماد، مهدی المشاط را به عنوان رئیس شورا انتخاب کردند.

221

پربیننده ترین خبرها