نشست "گروه کوچک" برای حل بحران سوریه در پاریس

نشست
پنج‌شنبه 6 ارديبهشت 1397 - 02:38

نمایندگان "گروه کوچک" روز پنجشنبه در نشستی در پاریس گرد هم می آیند تا به زعم خود، برای بحران سوریه به راه حلی سیاسی برسند.

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، وزارت امور خارجه فرانسه روز چهارشنبه اعلام کرد  نمایندگان  "گروه کوچک" شامل کشورهای فرانسه آمریکا انگلیس اردن و عربستان سعودی روز پنجشنبه در نشستی در پاریس گرد هم می آیند تا یک راه حل سیاسی برای بحران سوریه پیدا کنند.

وزارت خارجه فرانسه تصریح کرد این گروه در نشست روز پنجشنبه خود در پاریس ضمن بررسی تازه ترین تحولات در مسئله سوریه تلاش خواهد کرد راه حلی پایدار برای بحران این کشور پیدا کند.

قرار است ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه بعد از ظهر روز پنجشنبه در حاشیه کنفرانس بین المللی مبارزه با تامین مالی داعش و القاعده، اعضای گروه کوچک را گرد هم آورد.

هنوز هیچ خبر و اطلاعاتی درباره این که آمریکا در چه سطحی در این نشست شرکت خواهد کرد منتشر نشده است. مایک پمپئو وزیر امور خارجه جدید آمریکا هنوز برای آغاز به کار خود در این سمت تائید سنا را به دست نیاورده است.

فرانسه پس از مشارکت با آمریکا و انگلیس در حمله به سوریه در تاریخ چهاردهم آوریل، خواستار احیای روند سیاسی سوریه شده است.

آمریکا جمعه شب هفته پیش به اتفاق دو متحد اروپایی خود فرانسه و انگلیس بدون این که زحمت کسب مجوز از سازمان ملل متحد را به خود دهد، دهها موشک به سوریه شلیک کرد و این حملات را پاسخ به حمله شیمیایی هفتم آوریل در شهر دوما دانست که به ارتش سوریه نسبت داده شده است. این در حالی است که دمشق این اتهام را بی اساس و ساختگی می داند.

ژان ایو لودریان پانزدهم آوریل در گفتگو با نشریه دیمانش اعلام کرد اکنون باید امیدوار باشیم که روسیه درک کند پس از پاسخ نظامی به حمله شیمیایی دوما، باید تلاشهای خود را برای احیای روند سیاسی سوریه و حل بحران این کشور هماهنگ کنیم. وی تصریح کرد در راهبرد فرانسه، احیای روند سیاسی سوریه مستلزم آن است که همه بازیگران داخلی و منطقه ای سوریه در این روند مشارکت کنند.

وزیر خارجه فرانسه تاکید کرد: "ما در این باره با شرکای خود در گروه کوچک گفتگو خواهیم کرد. همچنین لازم است که همه تدابیر لازم را به کار گیریم تا حضور نظامی ایران در سوریه به گسترش مناقشه به خارج از مرزهای این کشور نینجامد".

پربیننده ترین خبرها