مکرون: هیچ قدرت خارجی نمی‌تواند جای حکومت ایران را بگیرد/ تمدن و ادبیات فاخر ایران قابل انکار نیست

مکرون: هیچ قدرت خارجی نمی‌تواند جای حکومت ایران را بگیرد/ تمدن و ادبیات فاخر ایران قابل انکار نیست
پنج‌شنبه 6 ارديبهشت 1397 - 05:57

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در کنفرانس خبری که در دانشگاه جورج واشنگتن برگزار شد گفت: باید در سه مورد دیگر از جمله موشک های بالستیک و موضع گیری این کشور درباره سوریه و عراق و یمن با ایران گفتگو کنیم.

العالم - آمریکا

مکرون با اشاره به اینکه ترامپ مخالفت خود را با برنامه جامع اقدام مشترک با ایران اعلام کرده است افزود: تلاش ما آماده سازی چارچوب توافقی گسترده تر شامل موضوعات چهار گانه با ایران است.

رئیس جمهور فرانسه در ادامه سخنان خود گفت: یکی از موضوعات مورد بحث ما با ترامپ موضوع سوریه و مبارزه با تروریسم و اعمال تعهدات بین المللی بود.

وی در این باره افزود: تلاش ما پیروزی نظامی علیه تروریست های داعش و ساختن آینده سوریه است.

امانوئل مکرون در ادامه گفت: دو گزینه در مقابل آمریکا قرار دارد یا اینکه پیشنهاد ما را درباره توافق هسته ای با ایران بپذیرد و یا اینکه گزینه دیگری را پیشنهاد کند که در هر صورت من فعلا از نظر وی اطلاعی ندارم.

وی افزود: با توجه به اظهارات ترامپ من فکر نمی کنم که وی علاقه ای به حفظ توافق هسته ای با ایران داشته باشد.

مکرون با اشاره به اینکه خواست ما ادامه گفتگو با ایران است گفت: ما با مقامات کنونی دولت ایران گفتگو می کنیم اما این را باید بگویم که هیچ قدرت خارجی نخواهد توانست جای این حکومت را بگیرد.

رئیس جمهور فرانسه در ادامه تصریح کرد: ایران کشوری با تمدنی بزرگ و با عظمت و دارای زبان و ادبیات فاخر است و نمی توان این مسئله را انکار کرد.

وی با اشاره به موضوع سوریه گفت: به نظر ما روند گفتگوهای آستانه راضی کننده نبوده است و آنچه که جنبه قانونی دارد مذاکرات ژنو است و ما تلاش می کنیم این مذاکرات پر محتواتر شود و به اعتقاد ما گفتگوهای آستانه تا کنون نتیجه ای نداشته است.

وی با اشاره به اینکه امنیت کلی منطقه خاور میانه برای ما مهم است و ما برای آن تلاش می کنیم گفت: ما می خواهیم کنفرانسی انسانی درباره یمن تنظیم کنیم.

پربیننده ترین خبرها