اعتراض به حکم اعدام 4 شهروند در داخل و خارج بحرین + فیلم

پنج‌شنبه 6 ارديبهشت 1397 - 14:39

دادگاه نظامی بحرین حکم نهایی اعدام 4 شهروند را تأیید کرد. به این ترتیب تعداد محکومین به اعدام بر اساس جرایم سیاسی به 6 نفر رسید.

العالم - بحرین

به گزارش خبرنگار العالم در بحرین مناطق مختلفی در این کشور شاهد تظاهرات گسترده مردمی در اعتراض به تأیید احکام اعدام در دادگاه نظامی است. مردم با بالا بردن پلاکاردها و عکس زندانیان محکوم به اعدام این احکام را محکوم کرده و در شعارهای خود حکام این کشور را ظالم خواندند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات ملک حمد بن عیسی آل خلیفه را مسئول مستقیم این احکام و روند فزاینده نقض حقوق زندانیان دانستند و تأکید کردند که این احکام باعث پافشاری بیش از پیش ملت بر خواسته های انقلابی خود که از 14 فوریه 2011 شروع شده است خواهد شد.

در لندن نیز فعالان حقوقی به منظور اعلام همبستگی با زندانیان بحرینی محکوم به اعدام در مقابل سفارت عربستان تجمع و صدور احکام اعدام از سوی دادگاه نظامی بحرین در حق 4 شهروند را محکوم کردند.

آنها اشغالگران سعودی را مسئول صدور این احکام ظالمانه دانستند که هدفشان شکستن اراده این ملت است.

فعالان ضمن ابراز شگفتی از سکوت شک برانگیز انگلیس در قبال جنایات روزافزون آل خلیفه از سازمان های بین المللی خواستند برای مهار نقض گسترده حقوق بشر در بحرین در محافل بین المللی وارد عمل شوند.

208

پربیننده ترین خبرها