نصرالله: مقاومت در بهترین شرایط ممکن است

نصرالله: مقاومت در بهترین شرایط ممکن است
چهارشنبه 4 مرداد 1391 - 17:42

سيدحسن نصرالله در سخناني که به صورت مستقيم از شبکه‌هاي تلويزيوني مختلف پخش شد ضمن گرامي‌داشت ياد و خاطره شهداي مقاومت بار ديگر بر مواضع مقاومت در برابر اشغالگري‌ها و تهديدات رژيم صهيونيستي تاکيد کرد و اظهار داشت: امروز در مقابل جنگي از نوع ديگري قرار گرفتيم كه حضرت آيت الله خامنه اي، آن را جنگ نرم ناميدند؛ جنگي كه آمريكا آن را مديريت مي كند و دشمن اسرائيلي، جنگجويي بيش در آن نيست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی العالم، دبیركل حزب الله لبنان در این سخنرانی که به مناسبت فارغ التحصیلی فرزندان شهدا در موسسه شهید در ضاحیه جنوبی بیروت ایراد کرد، گفت: هنگامی كه از خانواده های شهدا سخن می گوییم، از نسل هایی سخن گفته ایم كه دوشادوش یكدیگر در مقاومت جنگیده و در یك زمان و مكان به شهادت رسیدند.

سیدحسن نصرالله دراین مراسم که برای سومین سال متوالی برگزار می‌شود و در آن ده‌ها تن از فرزندان شهدای مقاومت اسلامی لبنان حضور داشتند، افزود: ما در این مراسم در خدمت خانواده هایی هستیم كه چند جگرگوشه خود را در این راه تقدیم كرده اند و سووال ما هم اكنون این است كه چرا برادران یكی پس از دیگری به قافله شهدا پیوستند؟

دبیركل حزب الله با اشاره به اینكه پیروان پیامبران اینگونه به سوی شهادت می روند، ادامه داد: در این روز ما یاد این شهدای سرفراز را گرامی می داریم و همچنین یاد اولین روزهای مقاومت كه تعداد ما بسیار اندك بود و غریبانه متهم به دیوانگی می شدیم.

رهبر مقاومت اسلامی لبنان با تاکید بر اینکه شهدا دانستند كه تكلیفشان این است كه با دشمن اسراییلی خود كه سرزمینشان را اشغال و به اهل و دیارشان تعدی كرده، بجنگند و صادقانه روی به ادای این تكلیف آوردند، گفت: فرهنگی كه این شهدا را تربیت كرده است، فرهنگ خانواده های آنها نیز بوده و خواهد بود.

ایشان در ادامه با اشاره به مهم که اكنون برخی تحلیل كرده و می گویند حزب الله در چالش افتاده و وضع بسیار سختی دارد؛ من می‌گویم كه این افراد بر اساس امیال و حالات درونی خود فكر می كنند؛ یادآور شد: مقاومت 30 سال است كه با مشكلات و چالش های فراوان روبه رو بوده و جنگ 33 روزه سال 2006 بهترین دلیل بر این امر است.

سیدحسن نصرالله گفت: در جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان، برخی فكر می كردند كه مقاومت نفس های آخر خود را می‌زند، درحالی كه مقاومت از پیروزی سخن می گفت.

وی افزود: به كلیه كسانی كه به راه مقاومت ادامه می دهند و به كلیه كسانی كه به سخنانم توجه دارند، می گویم كه به رغم كلیه جانفشانی ها، ایمان به خدا، به ما قدرت و صبر داد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها