ولایتی: ایران حاضر نیست برجامی را که به ضررش باشد، قبول کند/ دستمان برای تلافی باز است

ولایتی: ایران حاضر نیست برجامی را که به ضررش باشد، قبول کند/ دستمان برای تلافی باز است
پنج‌شنبه 6 ارديبهشت 1397 - 16:05

مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری گفت: راضی کردن ترامپ عملا برجام را بی‌خاصیت می‌کند و ایران حاضر نیست برجامی را که به ضررش باشد قبول کند.

العالم _ ایران / سیاسی

علی‌اکبر ولایتی ظهر امروز در حاشیه برگزاری چهلمین همایش سراسری مسئولان و معاونان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اگر آمریکایی‌ها بخواهند برجام را نقض کنند، جمهوری اسلامی ایران معلوم نیست که به تعهداتش پایبند بماند و اگر خارج شوند، حتما ایران هم خارج می‌شود.

وی افزود: اگر اروپایی‌ها بخواهند از یک طرف استحکام برجام را زیر سئوال ببرند و از طرف دیگر همان تحریم‌هایی که در برجام لغو کردند به‌واسطه دفاع موشکی ایران یا حضور منطقه‌ای ایران دوباره برقرار کنند، عملا برجام را تا آنجا که مربوط به منافع ایران می‌شود، بی‌خاصیت کردند. 

مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه برجام باید عینا همانطور که نوشته شده عمل شود و در غیر این‌ صورت، جمهوری اسلامی ایران دستش برای تلافی باز است، خاطرنشان کرد: می‌گویند اروپایی‌ها توانسته‌اند با آمریکایی‌ها‌ کنار بیایند که ترامپ را راضی به‌ ماندن در برجام کنند، این ماندگاری اگر به قیمت ماندگاری تحریم‌ها به اسم دیگری باشد، مورد قبول جمهوری اسلامی ایران نیست.

ولایتی در پاسخ به این سوال که آیا آمریکایی‌ها به‌ دنبال باج گرفتن و امتیاز گرفتن هستند، گفت: به تحلیل من، در پشت صحنه بین آمریکا و اروپا تقسیم کار شده، فرانسوی‌ها می‌گویند، ایران نباید دفاع موشکی داشته باشد و انگلیس‌ها بابت حضور مشروع منطقه‌ای ایران معترض هستند.

وی با تاکید بر مشروع بودن حضور ایران در منطقه، اظهار کرد: هر کشوری حق دارد در منطقه خودش باشد و غرب آسیا هم منطقه ماست، انگلیسی‌ها به‌ خاطر حضور مشروع منطقه‌ای ایران، قطعنامه‌ای را علیه ما در شورای امنیت مطرح کردند که این قطعنامه‌ توسط وتوی روسیه خنثی شد.

مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری افزود: این راضی کردن ترامپ عملا برجام را بی‌خاصیت می‌کند و ایران حاضر نیست، برجامی را که به ضررش باشد، قبول کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها