«فنجان قهوه»؛ فعالیت‌ نرم عربستان برای تأثیرگذاری در آستانه انتخابات لبنان

«فنجان قهوه»؛ فعالیت‌ نرم عربستان برای تأثیرگذاری در آستانه انتخابات لبنان
پنج‌شنبه 6 ارديبهشت 1397 - 17:29

در حالی که فقط 10 روز به انتخابات پارلمانی لبنان باقی مانده، کاردار عربستان از طرحی با عنوان «فنجان قهوه» در لبنان خبر داد اما مدعی شد که ارتباطی با انتخابات ندارد.

العالم _ لبنان

«ولید البخاری» کاردار سفارت عربستان در لبنان از طرحی تحت عنوان «فنجان قهوه» برای ارتباط مستقیم دیپلمات‌های خارجی با روزنامه‌نگاران در لبنان خبر داد.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، هدف از این طرح، فراهم کردن فضایی برای ارتباط میان روزنامه‌نگاران و سفرا و دیپلمات‌های خارجی در لبنان اعلام شده است.

کاردار عربستان مدعی شده است ارتباطی میان زمان انتخاب شده برای طرح مذکور و انتخابات پارلمانی که ده روز دیگر برگزار می‌شود، وجود ندارد.

وی سپس ادعا کرد: ما اقدام به این طرح کردیم زیرا اخیرا شاهد بسیاری از پیام‌های رسانه‌ای تحریف شده هستیم. این طرح فرصت ارتباط مستقیم میان خبرنگارها و روزنامه‌نگاران با سفرا را فراهم می‌کند.

اولین دوره این طرح با حضور خبرنگاران «النهار» لبنان برگزار شد.

این خبر در حالی اعلام می‌شود که هفته جاری روزنامه «الأخبار» لبنان در دور جدیدی از افشاگری خود علیه امارات عربی متحده ، اسناد جدیدی از تلاش‌های پشت پرده ابوظبی علیه مقاومت لبنان منتشر کرد. روزنامه الاخبار به سندی دست پیدا کرد که در آن کنسولگری امارات به ابوظبی پیشنهاد دخالت در انتخابات لبنان را از طریق حمایت مالی از افراد شیعه مخالف حزب‌الله، داده است. 

روزنامه مذکور بر اساس این سند نوشته است که «حمدان سید الهاشمی»، مسئول کنسولگری امارات به تاریخ ۱۹/۱۲/۲۰۱۷ مطلبی تحت عنوان لیست اسامی شخصیت‌های شیعه مخالف ائتلاف «حزب‌الله و جنبش امل» آماده کرده و سفارت امارات در بیروت آن را به ابوظبی تلگراف کرده است.

کنسولگری امارات این لیست را به درخواست معاون وزیر خارجه این کشور تهیه کرده و هدف از این کار، معرفی نامزدهای انتخاباتی شیعه است که با ائتلاف مذکور مخالفند و از مقامات اماراتی می خواهد در تبلیغات انتخاباتی به آن‌ها کمک مالی کنند

فارس

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها