تاکید بشار جعفری بر حق حاکمیت سوریه بر بلندی‌های جولان

تاکید بشار جعفری بر حق حاکمیت سوریه بر بلندی‌های جولان
جمعه 7 ارديبهشت 1397 - 03:06

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل بر حق حاکمیت کشورش بر بلندیهای اشغالی جولان تاکید کرد .

العالم-سوریه

بشار جعفری در جلسه روز پنجشنبه شورای امنیت سازمان ملل درباره تحولات خاورمیانه گفت حق حاکمیت سوریه بر بلندیهای اشغالی جولان تا مرزهای چهار ژوئن سال 1967 قابل مذاکره یا چشم پوشی نیست .

 نماینده دایم سوریه در سازمان ملل تصریح کرد خاک سوریه اشغال و حقوق آن غصب شده است و باید به طور کامل بازگردانده شود و شهرک نشیینان اسرائیلی دیر یا زود باید بلندیهای جولان را ترک کنند .

بشار جعفری در جلسه شورای امنیت به  اقدام اسرائیل در اشغال اراضی فلسطین ، سوریه و لبنان و آوارگی مردمان آن و مصادره زمین های آنان اشاره کرد و اقدامات اسرائیل در اشغال اراضی کشورهای عربی و اسکان خارجی ها در این مناطق را فعالیت های تروریستی مستمر خواند و خاطر نشان کرد رفتارهای دوگانه، یکی از صفات و ویژگی های اساسی برخی از اعضای شورای امنیت است که تظاهر به دفاع از حقوق بشر ، رعایت قوانین بین المللی و اصول و منشور سازمان ملل می کنند .

 بشار جعفری در ادامه، کشورهای غربی به ویژه آمریکا را به حمایت از اسرائیل و ممانعت از مجازات آن به سبب نقض مستمر صدها قطعنامه ای که در آنها بر پایان اشغال اراضی عربی تاکید شده است ، متهم کرد .

جعفری همچنین اقدام هماهنگ کننده ویژه  سازمان ملل برای پیگیری روند صلح خاورمیانه را که بار دیگر با بی توجهی به اوضاع در بلندیهای اشغالی جولان و تعرضات مستمر اسرائیل در این منطقه ، در واقع  بخش اصلی ماموریت خود را  نادیده گرفته است ، محکوم  کرد .

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها