شمار قربانیان غیر نظامی ائتلاف آمریکایی در سوریه و عراق به 883 تن رسید

شمار قربانیان غیر نظامی ائتلاف آمریکایی در سوریه و عراق به 883 تن رسید
جمعه 7 ارديبهشت 1397 - 07:51

ائتلاف بین المللی علیه داعش به سرکردگی آمریکا روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرده که شمار قربانیان غیر نظامی در حملات این ائتلاف به سوریه و عراق به 883 تن رسیده است.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، در بیانیه ائتلاف بین المللی آمده است، پس از بررسی 49 گزارش جدید در خصوص قربانیان احتمالی حملات ائتلاف در سوریه و عراق، کشته شدن 28 غیر نظامی تایید شده است، با تایید این تعداد، شمار قربانیان به 883 تن رسیده  است.
ائتلاف آمریکایی اضافه کرده، این افراد در سال گذشته (میلادی) طی سه عملیات هوایی در سوریه کشته شدند.
در این بیانیه همچنین خاطرنشان شده، این حملات 27 آوریل و 16 و 25می 2017 به ترتیب در رقه و دیرالزور سوریه از سوی جنگنده های ائتلاف انجام شد.
بر اساس این گزارش، 476 گزارش دیگر نیز در خصوص کشته شدن غیر نظامیان طی حملات ائتلاف بین المللی در سوریه و عراق در حال بررسی است.
ائتلاف به سرکردگی آمریکا از ماه اوت 2014 تا ماه مارس 2018 میلادی 29 هزار و 254 عملیات در خاک سوریه و عراق انجام داده است.
به گزارش ایرنا، در حالی که ائتلاف بین المللی علیه داعش به کشته شدن 883 غیر نظامی طی حدود چهار سال عملیات این ائتلاف در خاک سوریه و عراق اعتراف کرده، اما گزارش های میدانی و آمارهای نهادهای مدافع حقوق بشر شمار قربانیان عملیات ائتلاف را بسیار بیش از این تعداد اعلام کرده اند.
دولت سوریه همواره عملیات ائتلاف بین المللی در خاک این کشور را غیر قانونی اعلام کرده و بارها در نامه به سازمان ملل متحد خواستار توقف این حملات شده است.

پربیننده ترین خبرها