دبیر کنگره سوچی: دیگری اثری از ائتلاف معارضان سوری نمانده است

دبیر کنگره سوچی: دیگری اثری از ائتلاف معارضان سوری نمانده است
جمعه 7 ارديبهشت 1397 - 10:26

دبیر کنگره سوچی با اشاره به کاهش حمایت‌های خارجی از ائتلاف معارضان سوری، تأکید کرد که دیگر اثری از این ائتلاف نمانده است.

العالم - سوریه

«میسی کریدی» دبیر کنگره سوچی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «المیادین»، اظهار داشت دلیل اصلی استعفای برخی اعضای ائتلاف معارضان سوری «کاهش حمایت‌های مالی خارجی» است.

وی خاطرنشان کرد، آخرین استعفا دهنده‌ها از ائتلاف معارضان «از اعضای جریان اخوان‌المسلمین، هستند که از طرف قطر حمایت می‎شود».

میسی کریدی تصریح کرد ائتلافی که خاستگاه هیئت مذاکره‌کنندگان محسوب می‌شد «تمام شد و هیئتی که در ریاض تشکیل شد دیگر وجود خارجی ندارد.»

دبیر کنگره سوچی عنوان داشت افرادی که از این ائتلاف کناره‌گیری کردند «وزنه‌ای به شمار نمی‌روند»؛ زیرا «جرج صبرا» از جبهه النصره حمایت می‌کرد و «خالد خوجه» با سازمان اطلاعات انگلیس همکاری می‌کرد.

وی با اشاره به این‌که برای تقویت نقش کنگره سوچی و نتیجه‌بخش شدن آن تلاش می‌شود، خاطرنشان کرد برخی معارضان «از مشارکت‌کنندگان در این کنگره خواسته‌اند که در هیچ مذاکره‌ای شرکت نکنند».

این شخصیت سوری اضافه کرد کسانی‌که از ائتلاف کناره‌گیری کرده‌اند «نماینده برخی کشورها بودند و نه نماینده ملت سوریه؛ زیرا مخالفانی‌که برای خود احترام قائل هستند نباید اجازه سلب اختیار خود را به دیگران حتی کشورهای دوست خود بدهند.»

دبیر کنگره سوچی همچنین «استفان دی‌میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه را متهم کرد که «او همواره گمان می‌کند که تروریست‌ها در سوریه پیروز خواهند شد و اکنون وی یک ورشکسته سیاسی است که می‌کوشد روسیه را تحت فشار دیپلماتیک قرار دهد.»

وی خواستار آن شد که شخصیت‌های بی‌طرف جایگزین دی‌میستورا شوند؛ چرا که «به الزامات محور کشورهای خلیج‌فارس پایبند مانده است».

کریدی تأکید کرد فقط راه‌حل سیاسی و گفتمان سوری- سوری، که هیچ طرفی در آن مداخله نکند، قابل قبول است.

طبق این گزارش، کنگره سوچی اوایل بهمن ماه گذشته طی دو روز و با حضور حدود یک‌هزار و 500 نفر از طیف‌های مختلف سوریه از جمله هیئت دولت و معارضان سوری، در روسیه برگزار شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها