لحظه دیدار تاریخی سران دو کره + فیلم

جمعه 7 ارديبهشت 1397 - 10:52

رهبر کره شمالی و رئیس‌جمهور کره جنوبی برای نخستین بار پس از جنگ میان دو کره در منطقه حائل نظامی با یکدیگر دیدار کردند، تا بتوانند راهی برای کاهش تنش‌های طولانی مدت بیابند.

العالم ـ آسیا

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی با عبور از منطقه غیرنظامی میان دو کره عبور و وارد خاک کره جنوبی شد و به این ترتیب اولین رهبر کره شمالی از زمان جنگ دو کره (۱۹۵۰-۱۹۵۳) پا به خاک همسایه جنوبی گذاشت.

رئیس جمهور کره جنوبی بر روی خط مرزی از رهبر کره شمالی استقبال کرد و سپس سران دو کشور یک قدم در خاک کره شمالی گذاشتند و بعد از آن وارد کره جنوبی شدند.

«اون» از رئیس جمهوری کره جنوبی خواست تا «هر زمان که علاقه دارد» به کره شمالی سفر کند. رئیس جمهور کره جنوبی نیز برای سفر به شمال شبه جزیره اعلام آمادگی کرد.

این دیدار مطابق با آنچه قبلا اعلام شده بود رأس ساعت ۰۰:۳۰ بامداد جمعه ۲۷ آوریل (۰۵:۰۰ بامداد به وقت تهران) در منطقه حائل نظامی برگزار شد. 

خواهر رهبر کره شمالی،  رئیس مجمع عالی خلق و شماری از مقامات بلندپایه این کشور نیز «اون» را در سفر به کشور همسایه جنوبی همراهی کرده اند.

خبرگزاری رویترز گزارش داده، انتظار می‌رود سران دو کشور درباره عاری‌سازی شبه جزیره کره از سلاح‌های هسته‌ای و مراودات میان دو طرف گفت‌وگو کنند.

پربیننده ترین خبرها