ترامپ: احتمال دارد دیدار با رهبر کره شمالی لغو شود

ترامپ: احتمال دارد دیدار با رهبر کره شمالی لغو شود
جمعه 7 ارديبهشت 1397 - 11:20

رئیس جمهور آمریکا در آستانه دیدار با رهبر کره شمالی طی اظهار نظری گفته که احتمال دارد دیدار او با "کیم جونگ اون" لغو شود.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ در گفتگو با شبکه تلویریونی فاکس نیوز خاطرنشان کرده، این امکان وجود دارد که من به سادگی این نشست را ترک کنم. کسی نمی داند، حتی ممکن است که این نشست برگزار نشود.
به گفته ترامپ، مقامات کره شمالی در حال حاضر به شدت خواستار برگزاری این نشست هستند.

پیش از این، یکی از مقام‌های ریاست جمهوری کره‌ جنوبی روز چهارشنبه(5 اردیبهشت 1397) از برگزاری احتمالی نشست سران آمریکا و کره جنوبی در اواسط ماه مه خبر داده بود.

در همین حال برخی خبرها از لو رفتن محل دیدار ترامپ با رهبر کره شمالی حکایت دارد به طوری که دون پرامودوینای، وزیر امور خارجه تایلند، امروز سه  شنبه (4 اردیبهشت ماه) از آمادگی کشورش برای میزبانی مذاکرات میان رهبران آمریکا و کره‌شمالی خبر داده بود.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفته، مایک پمپئو در کره شمالی حضور داشته. او ملزم به دیدار با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، نبود، اما با او دیدار کرده است. آنها قرار این نشست را زمانی که او در آنجا حضور داشته، گذاشتنه اند. دیدار آنها بیش یک ساعت به طول انجامیده است.

ترامپ خاطرنشان کرده که پمپمئو همچنین با همکاران خود در کره شمالی گفتگو کرده است.

کاخ سفید برای نخستین بار تصویر کیم جون اون رهبر کره شمالی و مایک پامپئو که دیروز با رای سنا به عنوان وزیر خارجه امریکا انتخاب شد، منتشر کرد. کاخ سفید در صفحه توئیتر خود نوشت: مایک پامپئو رئیس سابق سیا و وزیر خارجه جدید آمریکا نقش ویژه ای را در خلع شبه جزیره کره از سلاح هسته ای ایفا خواهد کرد.

نمایندگان مجلس سنای آمریکا دیروز پنجشنبه (6 اردیبهشت ماه 1397) علی‌رغم مخالفت گروه‌های ضد جنگ صلاحیت «مایک پمپئو» به عنوان وزیر خارجه این کشور را تأیید کردند.

بیشتر بخوانید:انتشار تصویر دیدار رهبر کره شمالی و پامپئو برای اولین بار

 لحظه دیدار تاریخی سران دو کره + فیلم

جزئیاتی از اولین دیدار رهبران دو کره/ اون: تاریخ از امروز دوباره آغاز شده است

پربیننده ترین خبرها