وزیر کشور مطرح کرد:

الزامات مواجهه با تغییر نسل و تغییر فناوری/ به عنوان میراثدار اسلام باید قدرت اداره جامعه را داشته باشیم

الزامات مواجهه با تغییر نسل و تغییر فناوری/ به عنوان میراثدار اسلام باید قدرت اداره جامعه را داشته باشیم
جمعه 7 ارديبهشت 1397 - 12:24

وزیر کشور با اشاره به این که با تغییر نسل و تغییر فناوری رو برو هستیم به تشریح الزامات مواجهه با این شرایط پرداخته و گفته، اگر می‌خواهیم حکومت کنیم بدون برقراری ارتباط با نسل جدید نمی‌ توانیم.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

عبدالرضا رحمانی ‌فضلی روز جمعه در سومین روز گردهمایی مسئولان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سراسر کشور در مشهد خاطرنشان کرده، محور و ثقل ما در این دوران باید در تغییرات باشد و ایمان به راه، اصالت باورها و ارزشهایمان داشته باشیم. 
وی تصریح کرده، نخستین مورد در حوزه تغییر نسل این است که باید با تغییرات آنها همراه باشیم. صدا و سیما، منبرها، دانشگاهها، آموزش و پرورش باید تغییرات را مدنظر داشته باشند و الا نخواهیم توانست اثرگذار باشیم و دیگران تاثیر خواهند گذاشت. 
وزیر کشور گفته، با تغییر سبک زندگی هم روبرو هستیم. با برداشته شدن مرزها سبک زندگی و سلیقه ها عوض شده است. این سبک زندگی هر روز به صورت جدیدی القا می‌ شود و قدرت مدیریت را می گیرد. باید جامعه را در آغوش بگیریم و مشکلات را حل کنیم. بعضی افراد صحبت هایی را مطرح می‌کنند که حلال مشکل نیست. نمی‌ شود به زور کاری را انجام داد. اگر بخواهیم فشار ‌آوریم حتی اگر فرزند انسان باشد بعد از چند بار بالاخره در برابر ما مقاومت می‌ کند. 
وی خاطرنشان کرده، موضوع سوم در تغییر فناوری است. فناوری اساس تغییرات جامعه است. هر روز و هر هفته شاهد یک انقلاب صنعتی و یک انقلاب در تکنولوژی هستیم. ما که خود را میراثدار اسلام می دانیم باید قدرت اداره جامعه را داشته باشیم، در مسیر اسلام حرکت کردن یعنی باید قدرت اداره جامعه را داشته باشیم. 
رحمانی فضلی تصریح کرده، هوای نفس، نفسانیات، فقدان همکاری و تبعیت نکردن از قانون نمی گذارد که با منافع ملی جامعه همراهی کنیم به این معنا که اگر با یک مسئولی مشکل داریم چوب لای چرخ او می گذاریم حتی اگر صدها نفر دیگر در این میان ضرر کنند. اینها به این خاطر است که آموزش ندیده ایم منافع و قدرت ملی را ارحج بدانیم. ما ضعفها را 100 برابر می ‌کنیم که اینها هیچکدام جزو اسلام نیست. 
وی گفته، چهلمین سال انقلاب را باید تبدیل به امید کنیم. کشور را می شود به نحو احسن و بهتر از این مدیریت کرد. رهبری داریم که اقتصاد، سیاست، اجرا و دین را خوب می‌ فهمند. 
وزیر کشور گفته، سازندگی و کارهای عمرانی بسیاری در این چهل سال انجام شده است. ارزش کارهای انجام شده به این است که در تحریم و فشار پیشرفتها را انجام دادیم اما مسیر طولانی است. سبک تکنولوژی عوض شده است اما نباید در ایمان، اعتقاد، باور و تبعیت از رهبری عوض شویم. روح انقلابیگری، امید، اخلاص و ایمان همه را باید در کاربرد تغییرات داشته باشیم. 
وی اظهار داشته، در مبارزات انقلاب اسلامی هیچکس فکر نمی‌کرد که این انقلاب پیروز شود و یا معتقد بودند که کشورها و قدرتهای خارجی باید کمک کنند تا انقلاب به پیروزی برسد. تنها کسی که می ‌گفت انقلاب پیروز می‌شود امام خمینی(ره) بود که با تکیه بر باورهای اصیل و ناب دینی، واقعیتهای موجود سیاسی و درک درست از نیازها انقلاب را به پیروزی رساند. 
رحمانی فضلی گفته، رویارویی ما با غرب مربوط به اسلام ناب است. دعوای اصلی آنها با اسلام ناب و فقاهت مبتنی بر معرفت شناسی و درک حقایق است که انطباق 100 در صد با عقلانیت و دل دارد. اسلام طرفدار صلح و تعالی است و همه نیازهای بشری را می تواند جواب دهد. 
به گزارش ایرنا، وی تصریح کرده، مقابله اصلی مکاتب مادی با اسلام مربوط به الان نیست. آنها خاطرات بدی از این موضوع دارند. اسلامی که از صحرای عربستان شروع شد در مدت کوتاهی توانست خود را به قلب اروپا برساند. اینها گسترش اسلام و علوم اسلامی و توفیقات اسلام را دیده اند و شناخت لازم از آن دارند. 
وزیر کشور در ادامه تصریح کرده، اختلاف و مشکل دشمنان با ایران به خاطر ساخت جاده، کارخانه و چنین اموری نیست بلکه مشکل آنها با ما در این است که در عرصه های ممنوعه همچون فناوریهای مدرن وارد شده ایم و قدرت و نفوذ سیاسی ما در دنیا زیاد شده است. آنها می دانند که هیچ برنامه و طرحشان بدون حضور ایران در منطقه به نتیجه نمی رسد، آنها نمی توانند این مسائل را تحمل کنند. 
گردهمایی مسئولان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که چهارشنبه در مشهد آغاز شده امروز به کار خود پایان می دهد. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها