پنجمین جمعه تظاهرات "بازگشت" فلسطینیان آغاز شد

پنجمین جمعه تظاهرات
جمعه 7 ارديبهشت 1397 - 13:03

جوانان فلسطینی از ساعات اولیه صبح امروز (جمعه) برای شرکت در پنجمین جمعه تظاهرات بزرگ بازگشت تحت عنوان "جمعه جوانان انقلابی" به طور گسترده راهی مناطق مرزی باریکه غزه شده اند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

تظاهرکنندگان و جوانان فلسطینی صبح امروز با آغاز پنجمین جمعه تظاهرات بزرگ بازگشت، با حرکت به سوی مناطق مرزی باریکه غزه، تورهای فلزی نصب شده از سوی رژیم صهیونیستی در شرق جبالیا واقع در شمال غزه را قطع کرده و علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی دست به تظاهرات زدند.

با توجه به شرکت گسترده فلسطینیان در چهار تظاهرات پیشین بازگشت، انتظار می رود امروز هزاران تن از فلسطینیان در پنجمین جمعه تظاهرات بازگشت مشارکت کنند.

اسماعیل هنیه،رئیس دفتر سیاسی حماس، چهارشنبه (5 اردیبهشت) در حمایت از "راهپیمایی بازگشت" اعلام  کرد که قرار بود راهپیمایی بازگشت تا 15 ماه می/ 25 اردیبهشت برگزار شود اما این راهپیمایی‌ها بعد از تاریخ مزبور و تا تحقق اهداف ادامه پیدا خواهد کرد.

بنابر اعلام وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، نظامیان رژیم صهیونیستی در چهارمین تظاهرات بزرگ فلسطینیان در نوار غزه 4 شهروند فلسطینی را شهید و نزدیک به 730 نفر را زخمی کردند.

شمار شهدای تظاهرات بازگشت از ابتدا تا کنون به 39 نفر و شمار زخمیان به 4600 نفر رسیده است.

فلسطینیان در نوار غزه از روز 30 مارس (جمعه 10 فرودین) مصادف با سالگرد «روز زمین» راهپیمایی های موسوم به «راهپیمایی بزرگ بازگشت» را در منطقه مرزی بین غزه و رژیم صهیونیستی برگزار کردند.

فلسطینیان از سال 1976 تاکنون روز 30 مارس را به عنوان روز زمین فلسطینی نامگذاری کرده و آن را گرامی می دارند.
رژیم صهیونیستی در ماه مارس سال 1976 هزاران هکتار از سرزمین های فلسطینیان را تصاحب کرد و این اقدام باعث خشم گسترده شهروندان در سراسر خاک فلسطین شد.

پربیننده ترین خبرها