رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی شهرک ترامپ می سازد

رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی شهرک ترامپ می سازد
جمعه 7 ارديبهشت 1397 - 13:25

تل آویو تصمیم دارد نام «شهرک ترامپ» را بر روی ناحیه ای قرار دهد که سفارتخانه های کشورهای مختلف در قدس اشغالی در آنجا ساخته خواهد شد.

العالم - فلسطین اشغالی

پایگاه اینترنتی این روزنامه چاپ فلسطینی اشغالی در گزارشی به قلم گیلی هافمن نوشت: یواف گالانت، وزیر ساخت و ساز اسرائیل، پنج شنبه و در مصاحبه ای از نیویورک اعلام کرد: به مقامات ارشد وزارتخانه اش دستور داده است روند برنامه ریزی و تصویب مکانی جدید را که سفارتخانه های کشورهای مختلف در قدس اشغالی در آنجا ساخته خواهد شد، آغاز کنند.

این هفته و حتی قبل از پیشرفت در برنامه انتقال سفارتخانه های جمهوری چک، رومانی و هندوراس، گالانت نامه ای به هِگای رُزنیک، مدیر کل وزارت ساخت و ساز؛ و وِرِد سولومون، آرشیتکت ارشد؛ نوشت و از آنها خواست گروه ویژه ای تشکیل دهند که بلافاصله کار را برای یافتن مکان مناسب به منظور ساخت سفارتخانه های بسیاری کشورها در پایتخت (جعلی) آغاز کنند. 

گالانت در این نامه که منحصرا در اختیار جروزالم پست قرار گرفته است، از مقامات ارشد وزارتخانه اش خواسته است، تلاش ها را برای یافتن راه حلی به منظور اسکان کارکنان سفارتخانه ها آغاز کنند. در پی ارسال این نامه، مقامات وزارت ساخت و ساز اسرائیل تشکیل جلسه داده و کار را بر روی این برنامه آغاز کرده اند.

گالانت دو نام را برای ناحیه ای که قرار است سفارتخانه ها در آنجا ساخته شوند، پیشنهاد کرده است. وی ابتدا نام «شهرک سفارتخانه ها» را پیشنهاد داد ولی سپس گفت احتمالا نام «شهرک ترامپ» را برای این ناحیه انتخاب می کند. علت این انتخاب، ابتکار عمل دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در انتقال سفارت آمریکا به قدس (اشغالی) است که قرار است ماه آینده انجام شود.

گالانت گفته است، دلایل امنیتی در انتخاب محل مناسب برای سفارتخانه ها نقش مهمی خواهند داشت. وی گفت، وزارت خارجه و شین بت (سازمان امنیت داخلی اسرائیل) در ارزیابی ها برای تعیین این محل نقش مهمی ایفا می کنند.

پربیننده ترین خبرها