توافق سران دو کره برای کنار گذاشتن دشمنی/ پاییز امسال "این" به دیدار "اون" می رود/ وعده خلع سلاح هسته ای در شبه جزیره کره

توافق سران دو کره برای کنار گذاشتن دشمنی/ پاییز امسال
جمعه 7 ارديبهشت 1397 - 14:01

سران دو کره با امضای توافقنامه مشترک اعلام کردند که به دنبال ایجاد صلح دائمی و پایدار در شبه جزیره کره هستند. همچنین «مون جائه این" رئیس جمهور کره جنوبی در کنفرانس خبری مشترک با «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی گفته که در فصل پاییز قصد دارد به کره شمالی سفر کند.

العالم ـ آسیا

«مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی بعد از امضای توافقنامه مشترک در کنفرانس خبری با رهبرکره شمالی اعلام کرده که در نظر دارد در ماه پاییز به کره شمالی سفر کند.

سران دو کره پس از امضای این توافقنامه در نشست خبری مشترک شرکت و توافقات انجام شده میان طرفین را اعلام کردند.

توافق دو کره برای مذاکرات نظامی 

«جون مائه این» رئیس‌جمهور کره جنوبی در این نشست گفته که دو کره توافق کردند به منظور کاستن از تنش‌ها، ماه آینده مذاکرات سطوح بالای نظامی بین دو کشور برگزار شود.

به گفته او، دو کشور توافق کردند اقدامات خصومت آمیز علیه یکدیگر را متوقف کنند. 

رییس جمهور کره جنوبی خاطرنشان کرده، ما برای حمایت از امنیت بین المللی تلاش می کینم و در مسیر درست برای جلوگیری از، جنگ قدم برمی داریم.

کره جنوبی: برای خلع سلاح هسته ای اقدام خواهیم کرد

وی خاطرنشان کرده، باید دو کره با جامعه جهانی برای صلح همکاری کنند، آنچه انجام می دهیم به خاطر ملتهایمان و برای صلح است، برای بازگرداندن خانواده ها در دو کره می کوشیم و می خواهیم سیاستمان ایجاد روابط جدید باشد.

رییس جمهور کره جنوبی همچنین گفته که برای خلع سلاح اتمی در شبه جزیره کره اقدام خواهیم کرد.

دو طرف همچنین در زمینه  ارتباط دائمی میان شهرها و روستاهای مرزی توافق کردند.

اون: برای گشودن صفحه جدید میان دو کشور دیدار کردیم

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی هم در این کنفرانس خبری مواضع خود را درباره توافق با همسایه جنوبی و راهکار حصول به توافق صلح پایدار بین دو کشور مطرح کرد.

رهبر کره شمالی خاطرنشان کرده که برای گشودن صفحه جدیدی میان دو کشورمان دیدار کردیم؛ دیدار ما موفق بود و ما یک خانواده واحدیم، امیدواریم منطقه ما امن و باثبات تر باشد.

وی گفته، برای جلوگیری از تکرار ارتکاب خطاهای تاریخی پیشین اقدام خواهیم کرد، با یکدیگر برای تعهدات مشترک که سبب خیر برای دو ملتمان شود، همکاری می کنیم و نیازمند کار و شجاعت بیشتر برای ساخت آینده هستیم.

پربیننده ترین خبرها