پايان كابوس داعش در قلمون شرقی

 پايان كابوس داعش در قلمون شرقی
جمعه 7 ارديبهشت 1397 - 17:02

با خروج آخرین گروه افراد مسلح مخالف با توافق سازش از منطقه قلمون شرقی در ریف دمشق ،اهالی منطقه الرحیبه ،جیرود و الناصریه از عادی شدن روال زندگی در این مناطق ابراز خرسندی کردند.

العالم - سوريه

مناطق الرحيبة ،جيرود والناصريه پس از خروج آخرین گروه  افراد مسلح از مناطق قلمون شرقی به سوی شمال سوریه، از افراد مسلحی که ازچندین سال پیش بر این شهرها  تسلط داشته و آن را از ریف دمشق جدا کرده بودند، تخلیه شده و زندگی عادی به تدریج  در خیابان های شهر درحال جریان است و مردم نیز به کارهای پیشین خود مشغول شده اند.

یکی از شهروندان در گفت وگو با خبرنگار العالم گفت: شلوغی و بی سرو سامانی  که از ابتدای بحران به چشم می خورد، توطئه ای بیش نبود و امروز افرادی که مردم را شکنجه می کردند، می دزدیدند و می کشتند، از منطقه خارج شدند.

دولت سوریه تسهیلات زیادی برای به ثمر نشستن توافق صلح که مبتنی بر خروج افرادی که با ماندن مخالف بودند، قائل شد و برای افرادی که ماندن در شهرهای را ترجیح دادند در جهت بازگشت امنیت به منطقه قلمون شرقی شروطی را مشخص کرد.

نهادهای دولتی سوریه نیز برای برداشتن خاکریزها و بازکردن همه مسیرهای منتهی به شهر اقدامات لازم را انجام دادند.

یکی از شهروندانی که تعیین تکلیف شده بود در گفت و گو با شبکه العالم اظهار داشت: هیچ گلوله ای شلیک نشد، سلاحمان را تحویل دادیم و هم اکنون نیز با ارتش سوریه همکاری داریم ، گروه های مسلح زیادی با ارتش هماهنگی و همکاری کردند تا امور این مناطق سرو سامان بگیرد.

با ایجاد امنیت در قلمون شرقی و تسلط دولت سوریه بر آنجا، ارتش سوریه کاملا در بخش شرقی دمشق و ریف دمشق و هم چنین راه ارتباطی میان پایتخت و منطقه البادیه سوریه امنیت را برقرار کرده که به معنای دور کردن خطر بیشتر از راه خشکی است که  دمشق را به بغداد و بیروت متصل می کند.

217

پربیننده ترین خبرها