گزارش العالم از راهپیمایی امروز «حق بازگشت»/ شلیک گلوله های جنگی و گاز اشک آور به سمت به سوی تظاهرکنندگان

گزارش العالم از راهپیمایی امروز «حق بازگشت»/ شلیک گلوله های جنگی و گاز اشک آور به سمت به سوی تظاهرکنندگان
جمعه 7 ارديبهشت 1397 - 17:25

ظهر امروز یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله اشغالگران صهیونیستی در شرق البریج زخمی شد و ده ها نفر نیز به دنبال شلیک گلوله های گازی به سوی تظاهرکنندگان مسالمت جو در شرق خانیونس دچار خفگی شدند.

العالم - فلسطين

هزاران تظاهرکننده مسالمت جو در پاسخ به دعوت کمیته عالی ملی فلسطین  برای شرکت در راه پیمائی بازگشت و شکستن محاصره در پنجمین جمعه که به جمعه جوانان انقلابی نامیده شد به سوی  مرزهای شرقی نوار غزه حرکت کردند.

نیروهای اشغالگر مستقر در طول دیوار مرزی، نیزبه تظاهرکنندگان رفح ،خانیونس ،البریج ،غزه و شرق جبالیا گلوله های گازی شلیک کردند، که به  دنبال آن دهها نفر دچار خفگی شدد و برخی شهروندان فلسطینی نیز در شرق البریج زخمی شدند.

شماری از جوانان نیزدرشرق خانیونس در صدد بریدن حصار مرزی حد فاصل میان غزه و اراضی اشغالی سال 48 برآمدند.

جوانان فلسطینی توانستند ، حصارهای خاردار منطقه ابوصفیه در شرق جبالیا در شمال نوار غزه را در اوج شلیک گلوله و بمب های گازی از میان بردارند.

شماری از جوانان نیز توانستند حصار خاردار شرق خزاعه در جنوب نوار غزه را از میان بردارند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم، نیروهای اشغالگر برای سرکوب تظاهرکنندگان فلسطینی در راه پیمایی های حق بازگشت از گلوله هایی که محافل بین المللی ممنوع کرده اند،  استفاده می کنند.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد  راه پیمائی بزرگ حق بازگشت از 30 مارس آغاز شد و شمار شهدا از ابتدای این حرکت به 40 شهید و بیش از 5000 زخمی رسید.

217

پربیننده ترین خبرها