امارات هواپیماهای بوئینگ سفارش ایران را می‌خرد

امارات هواپیماهای بوئینگ سفارش ایران را می‌خرد
جمعه 7 ارديبهشت 1397 - 20:01

شرکت هواپیماسازی بوئینگ برای آمادگی جهت به حداقل رساندن تبعات خروج قریب الوقوع آمریکا از توافق هسته ای ایران، قراردادهایی را با خریداران دیگر از جمله کشورهای رقیب ایران در منطقه حاشیه خلیج فارس به امضا رسانده است.

العالم  - ایران - آسیا

شرکت هواپیماسازی بوئینگ برای آمادگی جهت به حداقل رساندن تبعات خروج قریب الوقوع آمریکا از توافق هسته ای ایران، قراردادهایی را با خریداران دیگر از جمله کشورهای رقیب ایران در منطقه حاشیه خلیج فارس به امضا رسانده تا بتواند زیان لغو احتمالی قرارداد 17 میلیارد دلاری اش با تهران را کاهش دهد.

دنیس مویلنبورگ، مدیرعامل شرکت بوئینگ اخیرا با اعلام اینکه تحویل هواپیماهای 777 بوئینگ به ایران در سال جاری میلادی به تعویق افتاده گفت که این شرکت خریداران دیگری برای این هواپیماها دارد. هرچند مدیر شرکت بوئینگ اشاره ای به هویت این خریداران جایگزین نکرده، اما این شرکت آمریکایی قبلا یک قرارداد بزرگ با امارات به مبلغ 15.1 میلیارد دلار منعقد کرده است. در ماه دسامبر، بوئینگ اعلام کرد که 40 فروند هواپیمای دریملاینر 787-10 به شرکت هواپیمایی امارات خواهد فروخت.

بروس ریدل، کارشناس حوزه هوانوردی در این باره گفت: «هواپیمایی امارات پول و انگیزه لازم» برای جبران هرگونه زیان بوئینگ از ناحیه لغو قراردادش با ایران را دارد. وی افزود، امارات «در مورد ایران عقده دارد.»

در سال 1993، دولت کلینتون تصمیم گرفت یک سیاست مهار دوجانبه را علیه ایران و عراق به اجرا بگذارد. به گفته ریدل، که قبلا در دولت کلینتون عضو شورای امنیت ملی آمریکا بوده، ران براون، وزیر بازرگانی وقت آمریکا عربستان را مجاب کرد تا 6 میلیون دلار از بوئینگ هواپیما بخرد تا این شرکت تلاش نکند هواپیمایی به ایران بفروشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها