چرا مرکل از در پشتی وارد کاخ سفید شد؟!

چرا مرکل از در پشتی وارد کاخ سفید شد؟!
شنبه 8 ارديبهشت 1397 - 02:17

تلویزیون آلمان گفت؛ اروپایی ها در حال رفت و آمد مداوم به کاخ سفید هستند.

 

العالم - آمریکا

 

به گزارش کانال اول تلویزیون آلمان، آ.اِر.دِ بعد از مکرون، رئیس جمهور فرانسه، حالا نوبت به مرکل، صدراعظم آلمان رسیده است. آنگلا مرکل در این سفر با ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دیدار و گفتگو کرد. موضوعات مورد گفتگو در این دیدار، روشن و مشخصند: توافقنامه اتمی ایران و مناقشه تجاری تهدید آمیز میان آمریکا و اتحادیه اروپا.

واشنگتن، تعرفه های فعلی اعمال شده برای واردات فولاد و آلومینیوم از اتحادیه اروپا به آمریکا را برای تاریخ یکم ماه مه متوقف می کند. با این حال مرکل مایل است این مقررات استثنائی همچنان تمدید شوند. 

پِتر دالهایمر، خبرنگار آ.اِر.دِ در برلین در ادامه این گزارش در پاسخ به این سئوال گوینده خبر که پرسید آیا شما موافقید که بگوییم انتظاری که از نتیجه دیدار سران آلمان و آمریکا می رود، چندان زیاد نیست و آیا به نظر شما این دیدگاهی، نوعی بدبینی محاسبه شده نمی تواند باشد، گفت: دولت فدرال آلمان دیروز اعلام کرد که این تعرفه های (باصطلاح تنبیهی آمریکا) خواهند آمد و مقررات استثنائی (آمریکا برای اتحادیه اروپا) دیگر تمدید نمی شوند. البته کاملا محتمل است که نوعی خوشبینی محاسبه شده در گفتگوهای مرکل با ترامپ مشاهده شود تا او به این واسطه بتواند نتیجه خوبی بگیرد.

خبرنگار کانال اول تلویزیون آلمان در واکنش به این سئوال که چرا مکرون با تشریفات و پروتکل عریض و طویل مورد استقبال رئیس جمهور آمریکا قرار می گیرد اما مرکل از در پشتی وارد کاخ سفید می شود، خاطر نشان کرد: روشن است که روابط شخصی میان مرکل و ترامپ، روابط خوبی نیست و آن طور که شنیده شده است، طبعا قرار نیست که امروز در آن، تغییری هم داده شود اما باید در نظر داشته باشیم که سفر مکرون به آمریکا یک دیدار رسمی با تمامی مولفه های خاص خود  از جمله ضیافت دولتی بود در صورتی که سفر مرکل به واشنگتن، در واقع یک دیدار کاری است که شش هفته بعد از ادای سوگند مجدد وی به سمت صدراعظمی آلمان انجام شده است. با وجودی که در شش هفته گذشته، این دیدار، دیداری بزرگ و همانند یک دیدار رسمی بود اما به نظرم برای برگزاری آن سازماندهی خوبی صورت نگرفته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها