چین و آذربایجان توافقنامه نظامی امضا کردند

چین و آذربایجان توافقنامه نظامی امضا کردند
شنبه 8 ارديبهشت 1397 - 05:21

در سفر ذاکر حسن اف وزیر دفاع جمهوری آذربایجان به پکن و دیدار با ژنرال وی فنگ وزیردفاع چین، توافقنامه همکاری های نظامی میان دو کشور به امضا رسید.

العالم - آسیا

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما به نقل از  وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، در دیدار وزیران دفاع دو کشور، چشم انداز همکاری  های جمهوری آذربایجان با چین  در بخش های نظامی و نظامی فنی و آموزش نظامی بررسی شد.

وزیر دفاع چین در این دیدار با اشاره به همکاری موثر چین و جمهوری آذربایجان در حوزه نظامی، بر وجود ظرفیت های بیشتر در این زمینه تاکید کرد.

وی فنگ گفت: با وجود دوری جغرافیایی چین و جمهوری آذربایجان اما، در طول تاریخ میان مردم دو کشور مناسبات دوستی وجود داشته و جاده بزرگ ابریشم در ایجاد این مناسبات نقش مهمی ایفا کرده است.

وی موضع کشورش درباره حل مناقشه قره باغ را تغییر ناپذیر دانست و گفت: چین همچنان از حل این مناقشه بر اساس موازین حقوق بین المللی و در قالب تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان حمایت می کند.

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان،هم با اشاره به روابط دیرینه جمهوری آذربایجان و چین  گفت: توسعه همکاری های همه جانبه با چین از اولویت های سیاست خارجی جمهوری آذربایجان است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها