رژیم صهیونیستی: توافق ۲ کره باید موضع ترامپ برای مذاکره مجدد درباره برجام را تقویت کند

رژیم صهیونیستی: توافق ۲ کره باید موضع ترامپ برای مذاکره مجدد درباره برجام را تقویت کند
شنبه 8 ارديبهشت 1397 - 09:59

وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی نسبت به دیدار تاریخی رهبران دو کره و تلاش برای خلع سلاح شبه جزیره کره واکنش نشان داده است.

العالم - آسیا

به نقل از رویترز، "اسرائیل کاتز" وزیر اطلاعات اسرائیل مدعی شد: وعده تاریخی رهبران دو کره برای همکاری در زمینه خلع سلاح شبه جزیره کره باید موجب تقویت موضع دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای مذاکره مجدد درباره توافق هسته ای ایران شود.

اظهارات وزیر اطلاعات و حمل و نقل اسرائیل در شرایطی است که رئیس جمهور کره جنوبی و رهبر کره شمالی در نشستی در سئول موافقت خود را برای همکاری در زمینه خلع سلاح کامل اعلام کرده اند.

اسرائیل کاتز ادعا کرد: چنین تحولی، در صورت محقق شدن آن، می تواند یک تاثیر بزرگتر در به حداقل رساندن تهدید تسلیحات هسته ای در خاورمیانه داشته باشد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قرار است تا 12 ماه می (22 اردیبهشت) درباره تمدید معافیت های ایران از تحریم های هسته ای تصمیم گیری کند.

ترامپ به کشورهای اروپایی تا 12 می فرصت داده است تا آنچه را که نواقص و اشکالات توافق هسته ای ارزیابی کرده است، برطرف کنند و در غیر این صورت از برجام خارج خواهد شد.

وزیر اطلاعات اسرائیل گفت: ترامپ اکنون قدرت بیشتری علیه ایران دارد و شاید به دنبال متقاعد کردن اتحادیه اروپا باشد که ارتباط و پیوند ضعیفی با ائتلاف نداشته باشد. به نظر من این خیلی خوب خواهد بود اگر کره شمالی فعالیت و قابلیت های هسته ای اش را کنار بگذارد. این برای منطقه ما نیز خوب خواهد بود، چرا که یک ارتباط وجود دارد.

وی ادعا کرد که ارتباط بین ایران و کره شمالی مربوط به فناوری موشکی است. این وزیر صهیونیست افزود: من فکر می کنم این همکاری وجود دارد، همکاری در زمینه توسعه موشک های بالستیک و ما شواهدی داریم.

سایر کشورهای حاضر در توافق هسته ای با ایران، خواستار پایبندی آمریکا به مفاد برجام هستند. امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در جریان سفر اخیر خود به واشنگتن، از ترامپ خواست تا توافق هسته ای ایران را لغو نکند. وی از آماده شدن بسته جدیدی با همکاری آلمان و بریتانیا برای متقاعد کردن واشنگتن خبر داده است.

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان نیز روز گذشته به واشنگتن سفر کرد تا درباره برجام با ترامپ گفت‌وگو کند.

وزیر اطلاعات اسرائیل در ادامه لفاظی های خود علیه ایران گفت: تصور می کنم اکنون وقت آن است که در قبال ایران بسیار سختگیر باشیم.

این مقام رژیم صهیونیستی در ادامه درباره تحولات سوریه نیز گفت: ایرانی ها نباید در سوریه باشند. لازم نیست بگوییم که ما به هر سرباز ایرانی در سوریه حمله می کنیم، ولی آیا به پایگاه ها، پایگاه های نظامی، و پایگاه های مهمات و موشک های پیچیده و سایر چیزهای شبیه آن حمله می کنیم؟ بله.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها