هاآرتص: مسکو و تل‌آویو به طور غیرمستقیم همدیگر را تهدید می‌کنند

هاآرتص: مسکو و تل‌آویو به طور غیرمستقیم همدیگر را تهدید می‌کنند
شنبه 8 ارديبهشت 1397 - 10:34

یک تحلیلگر مسائل نظامی در روزنامه عبری زبان هاآرتص ادعا کرد که روسیه در حال جنگی برای تضعیف جایگاه آمریکاست که حامی استراتژیک اساسی برای اسرائیل است.

العالم - آسیا

به نقل از سایت شبکه الجزیره، آموس هرئیل، تحلیلگر مسائل نظامی روزنامه عبری زبان هاآرتص در مقاله‌ای اظهار کرد: کمیته امور خارجه و امنیت در کنست (پارلمان اسرائیل) باید به سخنان اخیر رئیس ستاد ارتش که نسبت به احتمال مداخله یک کشور خارجی در "اقدامات دموکراتیک اسرائیل" هشدار داده بود، گوش دهد.

در اظهارات تحلیلگر نظامی روزنامه هاآرتص نام هیچ کشوری ذکر نشده اما آنگونه که مشخص است منظور وی روسیه است.

هرئیل نسبت به پاسخ احتمالی ایران به رژیم صهیونیستی به دلیل حمله به فرودگاه"تیفور" گفت: احتمال حمله از جبهه سوریه بسیار بالا است و به این دلیل است که نیروهای ما در بلندی‌های "جولان" از آمادگی بسیار بالایی برخوردارند.

به زعم تحلیلگر مسائل نظامی روزنامه هاآرتص، هر چند تنش میان ایران و رژیم صهیونیستی بالا گرفته است اما بعید است که الان جنگ بین آنها در سوریه حتمی باشد.

وی مدعی شد: ایران در حال تقویت جایگاه نظامی خود در سوریه است و تل‌آویو اعلام کرده که با تمام توان خود مانع از آن می‌شود.

در پایان مقاله هرئیل آمده است: روسیه کشوری است که درباره سوریه تصمیم می‌گیرد، اما اسرائیل نمی‌تواند به روسیه به عنوان یک واسطه بی‌طرف اعتماد کند، چرا که روسیه و ایران هر دو نظام بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه را تأیید می‌کنند.

وی ادامه داد: اسرائیل و روسیه به طور غیرمستقیم یکدیگر را تهدید می‌کنند چراکه روسیه قصد مجهز کردن سوریه به سامانه دفاع هوایی"اس-۳۰۰" را دارد و در مقابل اسرائیل تهدید می‌کند که آنها را نابود خواهد کرد.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها