مجلس اعلای عراق جنایات سعودی علیه یمن را محکوم کرد

مجلس اعلای عراق جنایات سعودی علیه یمن را محکوم کرد
شنبه 8 ارديبهشت 1397 - 12:21

مجلس اعلای اسلامی عراق جنایتهای وحشیانه ائتلاف عربی - سعودی علیه یمن را به شدت محکوم کرد و از سازمان ملل خواست اقداماتی برای جلوگیری از این حملات داشته باشد.

العالم - یمن

مجلس اعلای عراق در بیانیه ای جنایتهای اخیر عربستان در به شهادت رساندن 'صالح الصماد' رئیس شورای عالی سیاسی یمن و همچنین حملات هوایی که ده ها تن از مردم بیگناه را در مراسم ازدواج در شهر حجه یمن مورد هدف قرار داد، بشدت محکوم کرد. 

مجلس اعلای عراق در این بیانیه گفت: این جنایت های وحشیانه بارها بر علیه ملت یمن تکرار شده است تا جاییکه در سه سال اخیر 14 هزار و ۲۰۲ نفر از مردم بیگناه یمن شهید و 22 هزار و۷۶۱ نفر دیگر زخمی شدند.

در این بیانیه آمده است: ما از سکوت سازمانهای بین المللی و بویژه سازمان ملل متعجب هستیم که در مقابل اینگونه رفتارهای وحشیانه ساکت هستند و این رفتارها بدون هر گونه پاسخ و پیگیرد در حال انجام است.

در این بیانیه همچنین بی اهمیتی دولت عربستان به عرف و قواعد بین المللی و لجاجت بر هدف قرار دادن مردم بیگناه محکوم شده است. 

مجلس اعلای عراق، اقدامات عربستان در یمن را نقض آشکار حقوق بشر دانست و از سازمان ملل، نهادهای حقوق بشری، سازمان همکاری اسلامی، اتحادیه عرب و سایر سازمان های فعال در زمینه حقوق بشر خواست جلوی تداوم آن را بگیرند. 

الصماد پنجشنبه گذشته (30 فروردین 97) در حمله جنگنده های متجاوز سعودی در استان «الحدیده» در غرب یمن کشته شد.

خودروی حامل وی به همراه 6 تن دیگر از همراهانش هدف حمله هوایی جنگنده های سعودی قرار گرفت.
پس از این واقعه، شورای عالی سیاسی یمن، بر اساس آیین نامه داخلی اش، «مهدی محمد حسین المشاط» را به عنوان رئیس جدید شورا انتخاب کرد. 

بن سلمان ولیعهد عربستان طراح باتلاق خونین جنگ یمن، از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگردان عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

جنایت های عربستان سعودی علیه مردم یمن در سه سال گذشته با مخالفت و موضعگیری های سیاسی و مردمی در سطح عربی، اسلامی و بین المللی مواجه شده است، اما برخی از کشورهای عربی و غربی نیز جز سکوت واکنش دیگری به آن نداشته اند. 

ایرنا

پربیننده ترین خبرها