ذوب‌آهن قهرمان شد، پرسپولیس چهارم!

ذوب‌آهن قهرمان شد، پرسپولیس چهارم!
شنبه 8 ارديبهشت 1397 - 16:02

فصل هفدهم رقابتهای لیگ برتر درحالی به پایان رسید که در نیم فصل دوم تیم ذوب آهن عنوان نخست را در جدول به خود اختصاص داد.

العالم _ ایران / ورزشی

تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان در نیم فصل دوم نسبت به نیم فصل نخست متحول شد و در بین تیم های حاضر در لیگ برتر بهترین نتایج ممکن را گرفت. ذوب آهن که در پایان نیم فصل نخست تنها ۱۹ امتیاز گرفته بود و در رده دهم جدول حضور داشت، در نیم فصل دوم موفق شد ۳۶ امتیاز گرفته تا در مجموع با ۵۵ امتیاز در رده دوم جدول قرار بگیرد. 

شاگردان امیر قلعه نویی در نیم فصل دوم با ۱۱ پیروزی، ۳ مساوی، یک شکست، ۲۵ گل زده و ۱۱ گل خورده عنوان بهترین تیم نیم فصل دوم را از آن خود کنند. بعد از ذوب آهن تیم استقلال با ۳۴ امتیاز دومین تیم برتر در نیم فصل دوم شد و سایپا با ۳۱ امتیاز سومین تیم برتر در این مقطع از لیگ شد.

پرسپولیس قهرمان این دوره از مسابقات با کسب ۲۸ امتیاز در نیم فصل دوم چهارمین تیم برتر در این مقطع از فصل شد. سرخ پوشان در نیم فصل دوم ۸ بار پیروز شدند، ۴ بار برابر حریفان متوقف شده و ۳ بار شکست خوردند. آنها در نیم فصل دوم ۲۱ بار گل زدند و ۹ بار هم گل خوردند.

در نیم فصل دوم تیم فوتبال سیاه جامگان با کسب تنها ۷ امتیاز ضعیف ترین عملکرد را در بین تیم های لیگ برتری داشت و بعد از آن نیز نفت تهران با ۱۱ امتیاز در رده بعدی قرار می گیرد. 

بهترین خط حمله در نیم فصل دوم به تیم استقلال تعلق می گیرد. این تیم که در نیم فصل اول با تنها ۱۱ گل زده بعد از نفت و سیاه جامگان در کنار استقلال خوزستان دومین خط حمله ضعیف را در اختیار داشت، در نیم فصل دوم با ۳۲ گل زده دارای بهترین خط حمله شد. ضعیف ترین خط حمله در نیم فصل دوم هم به دو تیم مشهدی سیاه جامگان و پدیده تعلق دارد. این دو تیم در نیم فصل دوم تنها ۸ بار موفق به گشودن دروازه حریفان شده اند.

در نیم فصل دوم پرسپولیس با ۹ گل خورده دارای بهترین خط دفاعی است و بعد از آن استقلال با ۱۱ گل خورده در رده بعدی قرار می گیرد. سیاه جامگان هم با ۲۸ گل خورده ضعیف ترین خط دفاعی نیم فصل دوم را در اختیار دارد.

ذوب آهن با ۱۱ پیروزی در نیم فصل دوم دارای بیشترین پیروزی است و سیاه جامگان با تنها یک پیروزی در این نیم فصل کمترین پیروزی را دارد. 

بیشترین تعداد مساوی در نیم فصل دوم به تیم پارس جنوبی جم  تعلق می گیرد. شاگردان تارتار ۹ بازی از ۱۵ بازی خود در نیم فصل دوم را با نتیجه مساوی به پایان رسانده اند. ذوب آهن، سپیدرود و پدیده هر کدام با تنها ۳ مساوی دارای کمترین مساوی در نیم فصل دوم هستند.

رکورد کمترین شکست در نیم فصل دوم با یک بار شکست خوردن در اختیار استقلال و ذوب آهن است و سیاه جامگان با ۱۰ شکست دارای بیشترین تعداد شکست در نیم فصل دوم مسابقات است. 

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها