چاووش‌اوغلو: تروریسم باید در سوریه از جمله در ادلب ریشه‌کن شود

چاووش‌اوغلو: تروریسم باید در سوریه از جمله در ادلب ریشه‌کن شود
شنبه 8 ارديبهشت 1397 - 17:30

وزیر خارجه ترکیه در جریان نشست سه‌جانیه وزرای خارجه ترکیه، روسیه و ایران خواستار پایبندی آمریکا به تعهداتش در شمال سوریه شد و تاکید کرد که تروریسم در سوریه و ازجمله در ادلب باید ریشه‌کن شود.

العالم _ ترکیه

"مولود چاووش‌اوغلو" وزیر خارجه ترکیه در نشست سه‌جانبه با وزرای خارجه ترکیه و ایران در روسیه  گفت: «ما از واشنگتن می خواهیم که به تعهداتش در شمال سوریه پایبند باشد.»

این مقام ترکیه‌ای همچنین گفت که گفت‌وگوهای روز شنبه حول مسایلی بود که به بحران سوریه و روند صلح آستانه ارتباط دارند.

وی بر حمایت کشورش از تمایت ارضی سوریه تاکید کرد.

وزیر خارجه ترکیه افزود: «هدف مشترک سه ضامن برای مردم سوریه زندگی عادی را به ارمغان می‌آورد و امکان انتقال کمک‌های بشردوستانه را فراهم می‌کند و در نهاید زمینه‌ای برای انتقال راهکار سیاسی برای بحران سوریه می‌شود. نشست آتی در آستانه  گام دیگری در زمینه یکپارچه سازی و تحقق صلح در سوریه خواهد بود.»

وی در عین حال گفت که گروه‌هایی اقداماتی را صورت داده‌اند تا مذاکرات آستانه را تضعیف کنند و تاکید کرد که ضامنین به کار و همکاری خود ادامه خواهند داد و با این سطح بالای همکاری اقداماتی صورت می دهند.

چاووش‌اوغلو از تمامی نقش‌آفرینیان در جامعه جهانی از جمله آنهایی که تلاش می‌کنند تا به روند سیاسی آسیب وارد کنند به همکاری در زمینه پیش‌برد روند سیاسی روی آورند.

وزیر خارجه ترکیه از تمامی گروه‌های تروریستی هم خواست که خاک سوریه را ترک کنند و کنترل مناطقی که در آن حضور دارند را به مردم سوریه بدهند.

وی واشنگتن را به حمایت از سازمان‌های تروریست کردی در سوریه متهم کرد و گفت که تروریسم باید در سوریه از جمله در ادلب ریشه‌کن شود.

پربیننده ترین خبرها