وزیر خارجه جدید آمریکا، امروز به ریاض می‌رود

وزیر خارجه جدید آمریکا، امروز به ریاض می‌رود
شنبه 8 ارديبهشت 1397 - 18:14

وزیر خارجه جدید آمریکا، قرار است در سفر دو روزه‌ به منطقه غرب آسیا، امروز شنبه به ریاض سفر کند.

العالم _ آمریکا

«مایک پامپئو» وزیر خارجه جدید دولت آمریکا در نخستین سفر به منطقه غرب آسیا پس از تصدی این پست، ابتدا به ریاض خواهد رفت.

وی قرار است در سفر به ریاض با «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی و «عادل الجبیر» وزیر خارجه دیدار و گفت‌وگو کند و پس از آن در روز یکشنبه به فلسطین اشغالی سفر کند تا با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی رایزنی کند و پس از آن به «امان» پایتخت اردن خواهد رفت تا با عبدالله دوم دیدار کند و قرار است دوشنبه به آمریکا بازگردد.

وزارت خارجه آمریکا پیش از این اعلام کرده است که وی قرار است اوایل هفته جاری، پس از بروکسل و حضور نشست پیمان آتلانتیک شمالی به عربستان سعودی، اردن و فلسطین اشغالی سفر کند.

ماه گذشته، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا به صورت کاملا ناگهانی تصمیم گرفت «رکس تیلرسون» وزیر خارجه این کشور را برکنار کند. این تصمیم ابتدا از طریق توئیتر مطرح شد و بعدا اعلام شد که گزینه پیشنهادی ترامپ برای این سمت، مایک پامپئو رئیس سازمان سیا است.

بامداد سه‌شنبه پامپئو در رأی‌گیری که در پایان جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنا برگزار شد، موفق شد تأیید این کمیته را به دست آورد. رأی گیری درباره انتصاب وی در مقام وزیر خارجه آمریکا پنجشنبه پیش در صحن علنی سنا برگزار شد و وی رسماً تصدی پست وزارت خارجه آمریکا را برعهده گرفت.

پربیننده ترین خبرها