یک منبع نزدیک به شیخ زکزاکی مطرح کرد؛

افشای پیشنهاد دولت نیجریه به شیخ زکزاکی/ ادامه فشارها بر رهبر شیعیان نیجریه

افشای پیشنهاد دولت نیجریه به شیخ زکزاکی/ ادامه فشارها بر رهبر شیعیان نیجریه
شنبه 8 ارديبهشت 1397 - 22:12

یک منبع نزدیک به شیخ زکزاکی گفت: دولت نیجریه اعلام کرده است در صورتی که شیخ زکزاکی از آرمان‌های خود دست بردارد، وی را آزاد می کند.

العالم _ آفریقا

یک منبع نزدیک به شیخ زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه، اعلام کرد: هفته گذشته یک مقام ارشد امنیتی به بهانه درخواست مذاکره چند وزیر دولتی با شیخ زکزاکیف وی را به مقر فرماندهی خود فراخواند اما آن‌ها پس از رسیدن به مقر این مقام ارشد امنیتی دریافتند هیچ وزیری آنجا حضور ندارد.

وی با اشاره به اینکه تنها افراد حاضر در آن محل، دو مقام ارشد امنیتی و اطلاعاتی نیجریه بودند، در تشریح پیشنهاد دولت ابوجا برای آزادی شیخ الزکزاکی بیان داشت: تقاضای آن‌ها این بود که شیخ تضمین دهد در ازای آزادی، از آرمان‌های خود دست بردارد و برخی از فعالیت‌های خود را متوقف کند اما شیخ زکزاکی به آن‌ها اعلام کرد که همچنان همان فعالیت‌هایی را در دستور کار خود قرار می‌دهد که چهل سال است به انجام آن‌ها متعهد مانده است. 

این منبع نزدیک به شیخ زکزاکی با بیان اینکه این مقامات وعده ادامه مباحث مطرح‌شده را در روز بعد دادند، خاطرنشان کرد: تا این لحظه دیگر به سراغ شیخ زکزاکی نیامده‌اند.

وی با اشاره به اینکه پیشنهاد دولت نیجریه، طرحی برنامه ریزی شده با هدف ادامه بازداشت شیخ زکزاکی است، تاکید کرد: دولت نیجریه می‌کوشد با مطرح کردن بهانه‌های بی‌پایه و اساس، شیخ زکزاکی را همچنان تحت فشار قرار دهد و مانع از برقراری ارتباط وی با شیعیان شود.

پربیننده ترین خبرها