ترامپ خواستار استعفای سناتور دموکرات شد

ترامپ خواستار استعفای سناتور دموکرات شد
يکشنبه 9 ارديبهشت 1397 - 09:58

جنجال بر سر نامزد معرفی شده از سوی دونالد ترامپ برای وزارت امور کهنه سربازان بالا گرفته و ترامپ از یک سناتور دموکرات منتقد خواسته به علت آنچه "افترا و تهمت دروغ" خوانده شده، استعفا دهد. دموکرات‌ها می‌گویند مقصر کاخ‌سفید است که بدون بررسی مقدماتی "نامزدی فاقد صلاحیت" به سنا معرفی کرده است.

العالم- آمریکا 

ترامپ که طی یک هفته گذشته بارها از دکتر "رانی جکسون"، پزشک ویژه کاخ‌سفید دفاع کرده می‌گوید دموکرات‌ها دکتر جکسون را که به عنوان نامزد وزارت امور کهنه سربازان معرفی شده بود تنها با مقاصد سیاسی و با نیت "عداوت با ترامپ" هدف قرار داده‌اند.

ترامپ از سناتور دموکرات "جان تستر"، کسی که فهرستی از رفتارهای "غیراخلاقی و بی انضباطی‌های ادعایی" دکتر جکسون را به سنا ارایه کرده بود، خواسته استعفاء دهد؛ رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید همه اتهام‌های طرح شده علیه دکتر جکسون "نادرست" بوده و به همین علت سناتور تستر باید استعفاء دهد.

دکتر رانی جکسون هم که دو روز پیش در پی بالا گرفتن انتقادها از سابقه رفتارهای او در محیط کار از نامزدی انصراف داد، همه اتهام‌های طرح شده را تکذیب کرده است.

با وجود این، سناتور جان تستر در گزارشی دو صفحه‌ای که گفته شده در حقیقت اظهارات و ادعاهای ۲۳ همکار فعلی و سابق دکتر جکسون در آن گنجانده شده به صفاتی چون "زورگو"، "سوءاستفاده‌چی"، "تندمزاج و تکانشی" و "بی توجه به اخلاق حرفه‌ای و انضباطی" درباره رانی جکسون اشاره کرده و به همین علت او را فاقد صلاحیت برای وزارت امور کهنه سربازان دانسته است.

به گزارش بی.بی.سی در پی طرح این انتقادها و ادعاهایی چون "رانندگی و تصادف با خودرو دولتی در حال مستی" مجلس سنا هفته گذشته جلسه علنی بررسی صلاحیت دکتر جکسون را به تاخیر انداخت تا فرصت بیشتری برای رسیدگی به این اتهام‌ها داشته باشد اما تنها دو روز پس از این تصمیم سنا، دکتر جکسون شخصا از ادامه نامزدی انصراف داد و اکنون دونالد ترامپ باید فرد جدیدی را برگزیند.

در پاسخ به چنین اتهام‌هایی کاخ‌سفید اعلام کرده دکتر جکسون در سابقه اداری خود سه سانحه جزئی با خودروهای دولتی داشته که در هیچ کدام از آنها موضوع رانندگی در حال مستی گزارش نشده است.

همزمان با اتهام‌های انضباطی و اخلاقی نسبت به جکسون، سناتورهای آمریکایی توانایی او برای بر عهده گرفتن وزارت امور کهنه سربازان را هم مورد سوال قرار داده بودند.

آنها می‌گویند وزارت امور کهنه سربازان که تشکیلات اداره‌کننده آن از بسیاری از وزارت‌خانه‌های دیگر آمریکا عریض و طویل‌تر است و به حدود ۹ میلیون کهنه‌سرباز خدمات ارایه می‌کند باید به دست کسی سپرده شود که دست کم سابقه چند سال اداره تشکیلات بزرگ را در کارنامه خود داشته باشد.

یکی دیگر از اتهام‌های جدی دکتر رانی جکسون که سناتور تستر هم بروی آن تاکید کرده بود "تجویز آسان داروهای آرام‌بخش" است به طوری که حتی سناتور تستر دکتر جکسون را "عمو آب‌نباتی" خطاب کرده بود؛ طعنه به دست و دل بازی او در تجویز دارو چون نقل و نبات.

ترامپ که روز جمعه و در هنگام کنفرانس خبری مشترک با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، در پاسخ به خبرنگاران از دکتر جکسون به عنوان یک "قهرمان ملی" یاد کرد، روز شنبه هم در توییتر اتهام‌های دموکرات‌ها علیه او را "واهی" خواند و نوشت: "تستر باید استعفا دهد".

سناتور تستر که عضو ارشد کمیته امور کهنه سربازان و خدمات رفاهی به نظامیان است هنوز واکنشی به این توییت ترامپ نشان نداده است؛ او خود را برای حضور در انتخابات میان دوره‌ای (نوامبر امسال) در ایالت مونتانا، آماده می‌کند.

دکتر رانی جکسون که یک کهنه سرباز است و در جنگ عراق هم حضور داشته در دو دهه گذشته پزشک ویژه سه رئیس جمهور آمریکا بوده است و از هر سه نفر یعنی جورج دبلیو. بوش، باراک اوباما و دونالد ترامپ، توصیه‌نامه تمجیدآمیز دریافت کرده است.

ایسنا

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها