امیرعبداللهیان: تحولات منطقه به نقطه جوش رسیده است

امیرعبداللهیان: تحولات منطقه به نقطه جوش رسیده است
يکشنبه 9 ارديبهشت 1397 - 12:15

دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل تاکید کرد، جنگ افروزان در منطقه غرب آسیا از ادامه بحران ها خسته شده اند و تحولات به نقطه جوش رسیده است.

العالم- ایران/ سیاسی 

حسین امیرعبداللهیان گفت: اکنون در حال ورود به فضایی هستیم که سرعت راه حل های سیاسی بیش تر از تحولات میدانی است.
وی ادامه داد، در چنین فضایی اکنون همه در منطقه به دنبال بهره گیری از وضعیت کنونی برای پایان بحران در منطقه و رسیدن به نقطه مطلوب بر اساس منافع و مصالح خود هستند.
دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل تصریح کرد، با توجه به وجود بحران هایی مانند فلسطین اشغالی، سوریه ، یمن و اختلاف ها بین کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس، اکنون تحولات در منطقه به نقطه جوش رسیده و سرعت حل سیاسی تحولات بیشتر شده است.
امیرعبداللهیان با تاکید بر وجود وحدت رویه در بین مسوولان کشور در عرصه های مختلف به ویژه سیاست خارجی تاکید کرد، در چنین فضایی ما نباید از بقیه جا بمانیم و باید همه فاکتورها را در نظر داشته باشیم و بدانیم که قرار است تحولات منطقه به صورت کل و یکجا و نه هر یک به صورت جداگانه حل و بسته شود.
وی با اشاره به این که بر اساس نگاه های جدید کنشگران بین المللی ، منطقه باید از وضعیت فعلی خارج شود، خاطر نشان کرد، اکنون بسیاری از مفاهیم گذشته تغییر کرده و در چنین فضایی قرار نیست منطقه مانند گذشته بر اساس برخی قراردادهایی صرفا جغرافیایی تقسیم شود بلکه باید برداشت جدیدی از سایکس - پیکو بر اساس دین و مذهب و قومیت ها و ریشه های فرهنگی دنبال شود و در واقع می توان گفت خطر تجزیه منطقه با سایکس پیکو و مولفه های جدید جدی است.
 

ایرنا

پربیننده ترین خبرها