درخواست شرم آور رئیس جمهور اسبق فرانسه در مورد «قرآن کریم»

درخواست شرم آور رئیس جمهور اسبق فرانسه در مورد «قرآن کریم»
يکشنبه 9 ارديبهشت 1397 - 16:57

دانشگاه مصری الازهر درخواست شماری از چهره‌های فرانسوی مبنی بر حذف آیاتی از قرآن کریم که به زعم آنان به کشتار فرمان می‌دهند را محکوم کرد.

العالم - مصر

تعدادی از  چهره‌های فرانسوی که در بین آنها نام «نیکلا سارکوزی» رئیس‌جمهور اسبق فرانسه و «مانوئل والس» نخست‌وزیر پیشین این کشور هم به چشم می‌خورد در نامه‌ای سرگشاده که روزنامه فرانسوی «لوپاریزین» آن را منتشر کرد، خواستار حذف آیاتی از قرآن هستند که در آن به کشتن و مجازات یهودیان، مسیحیان و کافران اشاره شده است.

الازهر در پاسخ به چنین نامه‌ای  ضمن هشدار‌ درباره تلاش‌هایی (در این زمینه) که هر روز رخ می‌دهند اعلام کرد که قرآن فرمان به کشتار نمی‌دهد بلکه از مردم می‌خواهد تا در برابر دشمنان مقابله به مثل کنند. قرآن فرمان به کشتن هیچ‌کس نمی‌دهد مگر آنکه مرتکب جرایمی شده باشند که مجازات آنها قتل مجرم است. ضمن اینکه اسلام مسئول سوء برداشت از آیات (قرآن) نیست.

در ادامه موضع‌گیری الازهر آمده است که آیات قرآن به دفاع کردن در زمان حمله اشاره دارد و به حمله (به دیگران فرمان) نمی‌دهد.

دارالفتوا در مصر ضمن محکوم کردن چنین اقدامات خطرناکی گفت که این گونه موضع‌گیری‌ها منجر به حملات و خصومت‌هایی علیه مسلمانان می‌شود و بین مردم فرانسه به تنش منتهی می‌شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها