جزئیات توافق خروج تروریست ها از جنوب دمشق

جزئیات توافق خروج تروریست ها از جنوب دمشق
يکشنبه 9 ارديبهشت 1397 - 21:22

خبرگزاری رسمی سوریه "سانا "  جزئیاتی درباره توافق  دولت سوریه و گروه های تروریستی به جز گروه داعش در مناطق یلدا،ببیلا و بیت سحم واقع در جنوب دمشق ارائه داد.

العالم - سوريه

این خبرگزاری آورده است: توافق مذکور مبتنی بر بیرون کردن  تروریست ها و خانواده های آنان است که تمایل به خروج داشته و تعیین تکلیف برای افرادی است که تمایل به ماندن در این منطقه را دارند البته پس از اینکه سلاح خود را تحویل دادند.

این توافق مبتنی بر بازگشت نهادهای دولتی به یلدا، ببیلا و بیت سحم و خدمت رسانی به شهروندان پس از بیرون کردن تروریست ها از آنجاست .

پس از آزادسازی مناطق القدم، العسالی و الجوره  در نزدیکی جنوب دمشق ، گروه های تروریستی نیز امروز در صدد پذیرفتن این توافق برآمدند که مبتنی بر خروجشان از مناطق یلدا، ببیلا و بیت سحم است.

به گزارش سانا، این توافق پس از نشست های کمیته گروه های تروریستی با طرف سوریه ،منعقد شد و گروه تروریستی داعش نیز مستثنی شد.

برخی منابع دیگر به شبکه العالم اظهار داشتند: این توافق مبتنی بر ورود ارتش سوریه و هم پیمانانش برای تحویل گرفتن مناطق در یلدا و مناطق حضور داعش در اردوگاه یرموک و الحجر الاسود است.

این توافق هم چنین شامل ورود اتوبوس ها برای انتقال افرادی از جمله نظامیان و غیرنظامیانی است که به خروج از جنوب دمشق به سوی سه منطقه ادلب ،جرابلس و درعا تمایل دارند.

این منابع افزودند: انتظار می رود  افراد مسلح جیش الاسلام به جرابلس، ارتش ابابیل حوران به درعا و سایر تروریستها نیز به ادلب بروند.

این منابع هم چنین تاکید کردند: سلاح های سنگین و نیمه سنگین نیز به ارتش سوریه و هم پیمانانش تحویل داده خواهد شد.

ارتش سوریه و هم پیمانانش نیز پس از آزادی مناطق القدم ،الماذانیه ،العسالی ،الجوره و بوسعید به خطوط مقدم منطقه الحجر الاسود و اردوگاه یرموک  رسیدند.

جنگنده های سوریه نیز هم چنین حملات گسترده و دقیقی به پایگاه های تروریست ها در الحجر الاسود داشتند و عملیات نظامی تا ساعات آخر، خطوط دفاع اصلی تروریست ها را درهم شکست و راه های ارتباطی گروههای مسلح را قطع کرد.

217

پربیننده ترین خبرها