پیش‌روی ارتش سوریه در مناطق شرقی و سکوت آمریکا

پیش‌روی ارتش سوریه در مناطق شرقی و سکوت آمریکا
دوشنبه 10 ارديبهشت 1397 - 01:13

مدیر گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه (مخالف دولت) گفت: ارتش سوریه به پیشروی های جدیدی در شرق این کشور رسیده است.

العالم - سوریه

رامی عبدالرحمن در گفتگو با شبکه تلویزیونی الحدث از قاهره، درباره درگیری میان نیروهای ارتش سوریه با عناصر گروه نیروهای سوریه دموکراتیک در شرق این کشور و در پاسخ به این پرسش که در شرق سوریه چه خبر است، گفت: چهار روستا در این منطقه در سیطره نیروهای سوریه دموکراتیک قرار داشت و نیروهای ارتش سوریه توانستند کنترل این چهار روستا را به دست بگیرند. این روستاها در بخش شرقی رودخانه فرات واقع و مشرف بر شهر دیرالزور هستند. در درگیری های این منطقه شش نفر از نیروهای سوریه دموکراتیک کشته و بیش از بیست نفر زخمی شدند.

وی افزود: ما فکر می کردیم آمریکا پس از این درگیری وارد میدان می شود. عدم دخالت آمریکا در این منطقه به این معنا بوده که توافقی میان روسیه و آمریکا در این منطقه حاصل شده است ولی بعید است توافقی صورت گرفته باشد. شبه نظامیان وابسته به روسیه در گذشته تلاش کردند بر مناطق تحت سیطره نیروهای سوریه دموکراتیک مسلط شوند و بیش از یکصد و پنجاه نفر از نیروهای خود را از دست دادند. سوال اساسی این است که چرا تا این لحظه هواپیماهای متحدان نیروهای سوریه دموکراتیک در این جبهه دخالت نکرده است. اطلاعات ما به این مسئله اشاره دارد که نیروهای نظام سوریه به پیشروی در این جبهه ادامه می دهند.

وی در پاسخ به این پرسش که چه چیزی باعث آغاز درگیری ها در این جبهه شده است، گفت: پیشروی های نظام سوریه در این منطقه مسبب این درگیری هاست. این روستاها بر شهر دیرالزور مشرف هستند. به نظر می رسد نیروهای نظام سوریه از این مسئله نگرانند این شهر هدف نیروهای سوریه دموکراتیک قرار گیرد. عناصر این گروه قرار بود فردا عملیات جدیدی را برای پایان دادن به حضور داعش در سواحل شرق فرات و در نزدیکی شهر البوکمال و مرزهای سوریه و عراق آغاز کنند. حمله امروز نیروهای نظام سوریه به این معناست که دمشق می خواهد شمار زیادی از مناطق را برای حفظ شهر دیرالزور به کنترل خود درآورد و نگاه گروه نیروهای سوریه دموکراتیک را از درگیری با داعش در شرق فرات دور شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها