​​​​​​​ایهود اولمرت: اسرائیل نمی‌تواند به تأسیسات هسته‌ای ایران آسیب وارد کند

​​​​​​​ایهود اولمرت: اسرائیل نمی‌تواند به تأسیسات هسته‌ای ایران آسیب وارد کند
دوشنبه 10 ارديبهشت 1397 - 08:43

نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی معتقد است خطر حمله به ایران از دستآوردهای احتمالی آن بسیار بیشتر است؛ موضوعی که در حال حاضر هم صدق می‌کند.

العالم _ فلسطین اشغالی

یهود اولمرت، نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در یک کنفرانس خبری در نیویورک گفت اسرائیل قادر نیست حمله‌ای موفقیت‌آمیز را به برنامه هسته‌ای ایران ترتیب دهد؛ همانگونه که به زیرساخت‌های هسته‌ای سوریه آسیب رساند. اولمرت در سال 2007 فرمان حمله به سوریه را صادر کرده بود.

وی همچنین گفت تصمیم گرفت به زیرساخت‌های هسته‌ای ایران حمله نکند؛ چرا که اسرائیل می‌توانست برنامه هسته‌ای ایران را تنها دو سال به عقب بی‌اندازد.

اولمرت معتقد است خطر حمله به ایران از دستآوردهای احتمالی آن بسیار بیشتر است؛ موضوعی که در حال حاضر هم صدق می‌کند.

اولمرت در این خصوص به خبرنگار جروزالم پست گفت: «کاری که با سوریه کردیم نمی‌توانیم با ایران انجام دهیم. ما زیرساخت‌های سوریه را نابود کردیم و می‌دانستیم این کشور برای بازسازی آن‌ها به زمان نیاز دارد. اما فاصله بیشتری با ایران وجود دارد و زیرساخت‌های هسته‌ای ایران در مناطق مختلف پراکنده هستند. همچنین بیشتر آن‌ها زیرزمینی هستند. توانایی اسرائیل برای نابودی توانمندی‌های هسته‌ای ایران بسیار کمتر است، و تحقق این هدف به توانمندی‌های متفاوتی نیازمند است که ما آن‌ها را در اختیار نداریم.»

اولمرت همچنین در این کنفرانس مخالفت خود را با موضع بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص برجام اعلام کرد و افزود: «مطمئن نیستم ترامپ درست بگوید. اگر برای برجام جایگزینی وجود دارد، توافق را تغییر دهید. وگرنه برای تغییر آن عجله نکنید.»

 

پربیننده ترین خبرها