گفت‌وگوی تلفنی نتانیاهو و ترامپ قبل از حمله موشکی جدید به سوریه

گفت‌وگوی تلفنی نتانیاهو و ترامپ قبل از حمله موشکی جدید به سوریه
دوشنبه 10 ارديبهشت 1397 - 09:05

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس‌جمهور آمریکا قبل از حمله موشکی شامگاه دیشب (یکشنبه) به سوریه تلفنی گفت‌‌وگو کرده اند.

العالم ـ فلسطین اشغالی 

حمله موشکی شامگاه یکشنبه (9 اردیبهشت ماه 1397) به حومه حماه و حلب با 9 فروند موشک بالستیک در حالی صورت گرفته که پیش از این حمله، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به صورت تلفنی در باره وضعیت منطقه گفت‌‌وگو کرده اند.

در بیانیه‌ای که کاخ سفید یکشنبه منتشر کرده آمده طرفین برای رایزنی درباره «چالش‌های پیش روی خاورمیانه، به ویژه مشکلاتی که فعالیت‌های ثبات‌زدای ایران ایجاد می‌کند» گفت‌وگو کرده‌اند. 

خبرهای منتشر شده حاکی از انفجار پی در پی شامگاه یکشنبه، ناشی از اصابت 9 فروند موشک به چند مرکز نظامی سوریه در حومه حماه و حلب حکایت دارد که برخی منایع این تجاوزگری را به رژیم صهیونیستی و برخی دیگر به آمریکا و انگلیس نسبت می دهند همچنین از احتمال حمله به مقر نیروهای ایرانی سخن گفته اند.

روزنامه "تشرین" سوریه گزارش داده، حمله موشکی شامگاه یکشنبه به حومه حماه و حلب با 9 فروند موشک بالستیک از پایگاه های آمریکا و انگلیس از خاک اردن صورت گرفته است.

از سوی دیگر گفت‌وگوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی با رییس جمهور آمریکا در شرایطی انجام شده که دولت ترامپ باید در کمتر از دو هفته دیگر نظرش را درباره سرنوشت توافق هسته‌ای برجام اعلام کند. 

ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان در تیرماه سال ۱۳۹۴ به توافقی دست یافتند که قرار است در ازای ایجاد محدودیت در بخش‌هایی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران، همه تحریم‌های بین‌المللی و یکجانبه مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را رفع کند. 

اما ترامپ به مخالفت با برجام برخاسته و با تعیین ضرب الاجل اعلام کرده که اگر تا 12 ماه می (22 اردیبهشت) برجام مطابق نظر وی اصلاح نشود، از آن خارج شده و معافیت های ایران از تحریم های هسته ای را دوباره برقرار خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها