اصرار عباس بر تشکیل جلسه شورای ملی و مخالفت گروه ها + فیلم

دوشنبه 10 ارديبهشت 1397 - 11:22

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار تشکیل جلسه شورای ملی فلسطین در روز دوشنبه در رام الله در کرانه باختری شد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش خبرنگار العالم در فلسطین اشغالی این درخواست با انتقادهای گسترده و مخالفت گروه های فلسطینی رو به رو شد. مخالفان عباس گفته اند هدف وی از اصرار بر برگزاری این نشست، تقویت قدرت خود و به حاشیه راندن گروه های فلسطینی است.

محمود عباس خواستار تشکیل جلسه شورایی شده است که 300 عضو دارد و زیر سایه سازمان آزادی بخش فلسطین فعالیت می کند. وی گفته است این جلسه فرصتی برای تشکیل جبهه واحد در مقابل رژیم صهیونیستی خواهد بود.

اما طرح تشکیل این جلسه در رام الله در کرانه باختری آنهم در شرایطی که این منطقه در اشغال رژیم اسرائیل است، باعث از سرگیری اختلافات قدیمی بین جنبش فتح و رقبای آن در گروه های دیگر می شود.

این در حالی است که بسیاری از گروه ها به دلیل قید و بندهای اعمال شده از سوی رژیم صهیونیستی نمی توانند در این جلسه حضور داشته باشند.

بیش از 145 تن از اعضای شورای ملی فلسطین از محمود عباس خواسته اند به منظور تأمین امکان مشارکت حداکثری اعضا، این نشست را به تعویق بیندازد اما وی به درخواست وقعی ننهاد و باعث تشدید انتقادها علیه خود شد.

حسن خریشه، نایب رئیس پارلمان فلسطین گفت: "از شما می خواهیم اندکی درنگ کنید و به روح مصالحه و وطن پرستی برگردید تا بتوانیم یکپارچگی خود را به عنوان نماینده همگان حفظ کنیم".

رقبای سیاسی عباس گفتند هدف وی از اصرار بر برگزاری نشست فوق العاده این شورا، تثبیت سیطره خود بر قدرت و به حاشیه راندن دیگر گروه هاست.

"مشیر المصری"، عضو پارلمان فلسطین از جنبش حماس، گفت که شورایی که قرار است فردا در رام الله برگزار شود، صرفا یک رویکرد و حزبی بوده و غیر قانونی است و نمی تواند نماینده همه فلسطینی ها باشد. وی همچنین بر ضرورت احیای وحدت فلسطینی ها و پایان دادن به سیاست تک روی و حذف سردمداران حکومت تأکید کرد.

"خضر حبیب"، از رهبران جنبش جهاد اسلامی نیز عباس را متهم به در پیش گرفتن سیاست تک روی و حذف مخالفان کرد.

208

پربیننده ترین خبرها