در دیدار با بروجردی مطرح شد؛

بشار اسد: طرح آمریکا و مزدورانش، در سوریه با شکست مواجه شده است

بشار اسد: طرح آمریکا و مزدورانش، در سوریه با شکست مواجه شده است
دوشنبه 10 ارديبهشت 1397 - 16:50

بشار اسد رییس جمهور سوریه گفت: تشدید تجاوز به کشور سوریه تصمیم مردم سوریه بر نابودی تروریسم  را افزایش می دهد.

العالمسوریه   

خبرگزاری سوریه گزارش داد که وی این موضوع را در دیدار با علاء الدين بروجردى رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران و هیات همراه بیان کرد.

در این دیدار تحولات سوریه و پیروزی های مهم در جنگ با تروریسم و تمایل سوریه و ایران به تقویت روابط استراتژیک دو جانبه بررسی شد.

اسد افزود: منطقه در مرحله ترسیم مجدد نقشه بین المللی است ، افزایش تجاوز به سوریه و انتقال کشورهای متجاوز به مرحله تجاوز مستقیم پس از شکست مفتضحانه مزدوران و ابزارهای آنان، مردم سوریه را برای نابودی تروریسم و پایبندی به حاکمیت و حق خود در ترسیم آینده‌شان مصمم تر می کند.

وی بر اهمیت روابط پارلمانی در زمینه تبادل تجربیات میان کشورها در سطوح مردمی و نه فقط سیاسی تاکید کرد.

بروجردى نیز تاکید کرد که نظام و ملت ایران مانند گذشته از سوریه حمایت می نمایند و به تلاش برای رسیدن به یک راهکار سیاسی که ملت سوریه آن را رقم زنند و وحدت و حاکمیت ملی کشور سوریه را حفظ کند، ادامه خواهد دادند.

وی خاطر نشان کرد: طرح آمریکا و همپیمانان و مزدورانش در منطقه، در سوریه با شکست مواجه شده و شکست تجاوز اخیر نشانه صلابت و پایداری محور مقاومت و مبارزه با تروریسم است.  

بروجردی سپس با ولید المعلم وزیر امور خارجه و مهاجرین سوریه دیدار و با وی درباره روابط ممتاز دو کشور، راهکارهای تقویت آن در سطوح منطقه ای و بین المللی و خصوصا هجوم سه جانبه آمریکا انگلستان و فرانسه و حملات مکرر اسراییلی به کشور سوریه گفت و گو کرد.

بروجردی گفت که این هجوم سه جانبه نشانه نقض آشکار قوانین و موازین بین المللی است و بر ثبات منطقه تاثیر گذار می باشد.

206  

پربیننده ترین خبرها