آمادگی مشروط اخوان‌المسلمین برای گفت‌‌وگو با دولت مصر

آمادگی مشروط اخوان‌المسلمین برای گفت‌‌وگو با دولت مصر
دوشنبه 10 ارديبهشت 1397 - 18:19

معاون رهبر گروه اخوان‌المسلمین از سه شرط این گروه برای گفت‌وگو با نظام مصر به ریاست «عبدالفتاح السیسی» خبر داد.

العالم - مصر

«ابراهیم منیر» معاون رهبر گروه اخوان‌المسلمین گفت که این گروه بنا به سه شرط آماده مذاکره با نظام مصر است.

منیر افزود که این سه شرط گروه اخوان‌المسلمین برای آشتی با نظام مصر عبارتند از: گفت‌وگو باید یک مقام مسئول باشد نه سفیر، گفت‌وگو باید با همه مخالفان السیسی باشد و سوم اینکه پیش از آغاز گفت‌وگو باید همه زندانیان سیاسی از جمله «محمد مرسی» نخستین رئیس‌جمهور منتخب مصر پس از سرنگونی رژیم «حسنی مبارک» از زندان آزاد شوند.

معاون رهبر گروه اخوان‌المسلمین در مصاحبه با شبکه الجزیره برای نخستین بار از وجود مذاکرات بین «یوسف ندا» به نمایندگی از سوی گروه اخوان‌المسلمین که در سوئیس اقامت دارد با نظام مصر ما بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ خبر داد و اظهار داشت که از یوسف ندا خواسته شد تا به مصر بازگردد یا اینکه با سفیر مصر در سوئیس دیدار کند در حالیکه آنها از ابتدای گفت‌وگو تأکید داشتند که ما مشروعیت عبدالفتاح السیسی را به رسمیت بشناسیم.

طی چهار سال گذشته طرف‌های مختلفی از جمله اندیشمندان مصری، احزاب و دیپلمات‌های غربی طرح‌هایی را برای حل‌وفصل سیاسی جهت پایان دادن به دودستگی‌ها در کشور و دستیابی به آشتی فراگیر ارائه کرده‌اند اما تا کنون به شکست انجامیده است.

دولت مصر پس از عزل «محمد مرسی» رئیس‌جمهور منتسب به اخوان‌المسلمین در سال ۲۰۱۳ شمار زیادی از رهبران این گروه را زندانی کرده و احکام حبس و اعدام برای آنها صادر کرده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها