نتانیاهو: ایران برنامه مخفی برای ساخت تسلیحات هسته‌ای دارد

نتانیاهو: ایران برنامه مخفی برای ساخت تسلیحات هسته‌ای دارد
دوشنبه 10 ارديبهشت 1397 - 21:56

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در شوی تبلیغاتی تازه خود علیه ایران، تعدادی عکس، سی‌دی و کاغذ را نشان داد و مدعی شد که مدارک غیرقابل‌انکار از تلاش مخفیانه تهران برای ساخت بمب اتمی دارد.

العالم - فلسطین اشغالی

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امشب مدعی شد که ایران، برنامه‌ای مخفیانه برای ساخت سلاح هسته‌ای در پیش گرفته است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در برابر دوربین پخش زنده، مدعی شد که ایران پس از امضای برجام، به جهان دروغ گفته و تلاش خود برای مخفی کردن برنامه ساخت تسلیحات اتمی را، تشدید کرده است.

وی با نشان دادن عکسی از یک انبار که مملو از گاوصندوق بود، مدعی شد که ایران پس از امضای برجام، مواد رادیواکتیو مربوط به این برنامه تسلیحاتی را به جایی در جنوب تهران منتقل کرده است.

نتانیاهو یک کمد پر از زونکن و کمدی دیگر مملو از سی‌دی را نشان داد  و مدعی شد که 55 هزار صفحه و 183 سی‌دی مدرک مستدل از تلاش ایران برای ساخت سلاح هسته‌ای را در اختیار دارد و آن را در اختیار جامعه جهانی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گذاشته است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی چندین بار این جمله را تکرار کرد: «ایران با بی‌شرمی، دروغ می‌گوید. آنها دروغ می‌گویند که هیچ‌گاه برنامه‌ ساخت سلاح هسته‌ای نداشته‌اند.»

نتانیاهو به برنامه موشکی ایران هم اشاره کرد و با نام آوردن از شهاب 3، آن را موشکی دانست که «تل‌آویو، ریاض و مسکو» را در برد خود دارد و توانایی حمل کلاهک هسته‌ای را دارد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در خلال شوی تبلیغاتی خود، بارها فیلم سخنرانی و مصاحبه‌های مقامات جمهوری اسلامی ایران در خصوص نیت صلح‌آمیز تهران از پیگیری برنامه هسته‌ای را پخش کرد و آنها را به دروغگو بودن متهم کرد.

اظهارات نتانیاهو با توجه به سفر پمپئو به منطقه در واقع توجیهی برای عدم امضای احتمالی ترامپ برای تعلیق تحریم های ایران است، استفاده نتانیاهو از نقاشی و این گونه شو و نمایش ها مسبوق به سابقه است مانند آنچه در سازمان ملل گفت

آنچه امشب نتانیاهو گفت پیش تر هم تحت عنوان «موارد ادعایی» مطرح شده بود و از سوی مجامع بین المللی همچون آژانس انرژی اتمی پاسخ داده  و مردود اعلام شده است.

پربیننده ترین خبرها