بی اعتنایی دنیا به نمایش ناشیانه نتانیاهو علیه برجام

بی اعتنایی دنیا به نمایش ناشیانه نتانیاهو علیه برجام
سه شنبه 11 ارديبهشت 1397 - 16:33

سخنگوی سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرده، افکار عمومی دنیا بی اساس بودن اتهامات علیه جمهوری اسلامی ایران را پذیرفته و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نتیجه ای از نمایش جدید خود علیه برجام نمی گیرد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

«بهروز کمالوندی» به ایرنا گفته، انتظار دیگری از نتانیاهو که دارای سوابق دروغگویی، ظلم و تجاوز به حقوق فلسطینی ها است، نمی رود.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرده، در گذشته هم وی تلاش کرده مانع از به نتیجه رسیدن برجام شود حتی در یک اقدام غیر دیپلماتیک بدون دعوت به آمریکا رفت و در کنگره این کشور علیه توافق هسته ای سخنرانی کرد و بعد از امضای توافق هسته ای همواره تلاش کرده است این توافق را به هم بزند.
کمالوندی یادآورشده، حضور ترامپ در کاخ سفید امیدی برای نتانیاهو ایجاد کرده تا آمال و آرزوهای خود را پیگیری کند اما به دلایل مختلف وی توفیقی در این زمینه به دست نمی آورد.
وی خاطرنشان کرده، برجام بخشی از قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل است، علاوه بر این اغلب کشورهای دنیا از این توافق حمایت می کنند و 10 گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی هم تایید کرده است مبنی بر این که ایران به تعهدات برجامی خود عمل کرده و بنابراین خروج آمریکا از این توافق بسیار سخت است.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرده، دنیا متقاعد شده که اتهامات علیه جمهوری اسلامی ایران بی اساس بوده و بسته شدن پرونده موسوم به پی. ام. دی. «ابعاد احتمالی نظامی پرونده هسته ای ایران »در آژانس بین المللی انرژی اتمی زمینه هرگونه سوء استفاده از این موضوع را از بین برده است.
کمالوندی گفته، نتانیاهو به دنبال تحت تاثیر قراردادن افکار عمومی دنیا است و از انواع و اقسام روش های رسانه ای همچون به کاربردن تصویر، اعلام قبلی سخنرانی و صبحت به زبان انگلیسی استفاده می کند.
وی با تاکید بر این که نتانیاهو نتیجه ای از این اقدامات خود کسب نمی کند، اظهار داشته، در ماه ها و هفته های اخیر نهضت مبارزه فلسطینیان جان تازه ای گرفته است و بنابراین نتانیاهو تلاش می کند افکار عمومی را از جنایاتی که مرتکب می شود، منحرف کند.
وی همچنین تصریح کرده، موضع گیری رهبران فلسطینی هم حاکی از این است که نتانیاهو در رسیدن به این هدف ناکام خواهد بود. 
نمایش شب گذشته رژیم صهیونیستی علیه ایران در حالی برگزار شد که در جریان توافق هسته ای ابعاد نظامی برنامه هسته ای ایران «پی. ام. دی» مختومه اعلام شد و آژانس بین المللی انرژی اتمی هم از زمان اجرایی شدن برجام 10 بار اعلام کرده است که جمهوری اسلامی ایران به تعهدات برجامی خود پای بند بوده است.
بنیامین نتانیاهو پیش از این هم در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و کنفرانس امنیتی مونیخ با اجرای نمایش هایی به دنبال انحراف افکار عمومی از نقش رژیم صهیونیستی در بحران های منطقه و تشدید فشارها علیه جمهوری اسلامی ایران بوده است.

پربیننده ترین خبرها