حمله دوباره ترامپ به رسانه ها / بررسی احتمال تبانی در انتخابات ادامه دارد

حمله دوباره ترامپ به رسانه ها / بررسی احتمال تبانی در انتخابات ادامه دارد
سه شنبه 11 ارديبهشت 1397 - 21:09

رئیس جمهوری آمریکا گزارش رسانه های این کشور درخصوص تهیه پرسش هایی از سوی «رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده برای پرسیدن از رئیس جمهوری را به باد انتقاد گرفت.

العالم ـ  آمریکا

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، مولر فهرستی بالغ بر 40 پرسش را تهیه کرده که قرار است از رئیس جمهوری آمریکا در قالب پرونده مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 ایالات متحده پرسیده شود.
روابط دونالد ترامپ با روسیه و احتمال مانع تراشی رئیس جمهوری آمریکا در روند تحقیقات از مداخله مسکو در انتخابات آمریکا، از جمله پرسش های مطرح در فهرست موجود است. 
مولر ادعای مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، احتمال تبانی مسکو با ستاد انتخاباتی ترامپ و تلاش غیرقانونی رئیس جمهوری برای مانع تراشی در روند تحقیقات را در دست بررسی دارد. 
روسیه هر گونه مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را رد کرده و ترامپ نیز با اشاره به نبود تبانی بین مسکو و ستاد انتخاباتی اش، خواستار پایان تحقیقات در این زمینه شده است. 
به موجب قانون فدرال آمریکا، مانع تراشی در روند اجرای عدالت، اقدام عمدی برای به تاخیر انداختن رویه های قضایی تلقی می شود.
به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های آمریکایی، در فهرست پرسش های مولر از رئیس جمهوری آمریکا، از واژه «تبانی» استفاده نشده، اما این پرسش ها، اطلاع رئیس جمهوری از عملیات هکری روسیه، استفاده از شبکه های اجتماعی و دیگر اقدامات مرتبط با کارزار انتخاباتی آمریکا را در بر می گیرد. 
این فهرست همچنین شامل تحقیقات در مورد اخراج «جیمز کومی» مدیر سابق اف بی آی و «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی سابق آمریکا می شود. کومی تا قبل از برکناری در ماه می 2017، ریاست پرونده تحقیقات در مورد روسیه را برعهده داشت. 
رابرت مولر پس از برکناری کومی، به عنوان بازپرس ویژه رسیدگی به پرونده مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا منصوب شد. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها